سپاه و بسیج در مناطق سیل زده شهداد هم پای کار آمدند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل زده شهداد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در بازدید از مناطق سیل زده اندوهجرد و جهر گفت: از ساعات ابتدایی سیل نواحی حضرت رسول (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) کرمان در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و با هماهنگی مسئولان اجرایی و پیگیری جلسه مدیریت بحران در مناطق سیل زده موضوعات را دنبال کردند.

او افزود: با توجه به ورود سیلاب به خانه‌های مسکونی دو روستا، محور‌های خارج کردن آب از منازل، لایه روبی و ضدعفونی منازل اولویت کاری ما قرار گرفت.

سردار معروفی بیان کرد: بسیج دانشجویی با همراه داشتن نیرو‌های متخصص خود و چندین دستگاه کف کش و چهار کارواش به منطقه وارد شد و تاکنون حدود ۱۲۰ منزل را کاملا پاکسازی و ضدعفونی کردند و همزمان با جهادگران بسیج دانشجویی، پاسداران و بسیجیان نواحی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت رسول (ص) نیز وارد منطقه شدند.

او با بیان اینکه از لشکر ۴۱ ثارالله نیز دو گردان امام حسین (ع) نیز وارد منطقه شد، تصریح کرد: گردان جنگ نوین ما که کار ضدعفونی را انجام می‌دهد، هنوز هم در منطقه حضور دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حدود ۷۰۰ نیروی انسانی پاسدار و بسیجی ما از روز ابتدایی سیل تاکنون در مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند و تا پایان کار نیز در منطقه می‌مانند.

او با اشاره به اینکه سپاه در کنار نیرو‌های هلال احمر نیز در بحث تغدیه و تامین معیشت مردم با هماهنگی بنیاد مستضعفان، طبخ غذای گرم در مناطق سیل زده را انجام می‌دهد، گفت: تا کنون ۷ هزار پرس غذای گرم در بین مردم توزیع شده است و این اقدام تا زمانی که نیاز دیده شود، ادامه دارد.

سردار معروفی اظهار کرد: تا این لحظه سپاه استان کرمان ۲۵۰ تا ۳۰۰ سبد غذایی، ۵۰۰ تخته پتو و ۶۰ تخته فرش در بین مردم مناطق سیل زده توزیع کرده است و حدود ۲۰ تن آب معدنی در دو روستای گرفتار در سیل توزیع شد.

او گفت: اولویت اصلی ما لایه روبی از منازل و ضدعفونی کردن است و با شست و شوی قالی‌ها و پتو‌های مردم به دنبال این هستیم، با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، ساماندهی اولیه برای اسکان صورت گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: برادران پاسدار ما در دو ناحیه شهر کرمان نیز در حال شناسایی و برآورد خسارت کالا‌های آسیب دیده در منطقه هستند و مواردی که قابلیت اصلاح داشنه باشند از سوی تعمیرکاران بسیجی ما تعمیر و کالا‌های غیرقابل تعمیر نیز تا چند روز آینده به همت سپاه استان تامین و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

سردار معروفی اظهار کرد: ما همواره برای خدمت گذاری در کنار مردم و مسئولان هستیم و تا لحظه‌ای که نیاز دیده شود با همه توان خود برای کمک در منطقه باقی می‌مانیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار