دلیل لغو جلسه روسای هیئت‌های فوتبال با مدیران فدراسیون چیست؟/ جلوگیری از نادیده گرفتن اعضای مجمع در روند اصلاح اساسنامه

جلسه مدیران فدراسیون فوتبال با روسای هیئت‌های استانی که قرار بود چهارشنبه این هفته برگزار شود لغو شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود چهارشنبه این هفته (۳ اردیبهشت‌ماه) جلسه‌ای با حضور روسای هیئت فوتبال‌های استانی و مدیران فدراسیون فوتبال در هتل المپیک تهران برگزار شود.

نکته مهم این است که در نامه به این افراد «هم‌اندیشی درخصوص پیامد‌های کرونا و تاثیر آن در قرارداد‌های بازیکنان و ادامه مسابقات» به عنوان دستور جلسه مطرح شده بود.

این درحالی است که برای بررسی چنین موضوعی باید مدیران باشگاه‌ها که بازیکنان با آن‌ها قرارداد دارند هم در جلسه شرکت کنند، اما فدراسیون فوتبال از آن‌ها دعوت به عمل نیاورده بود.

در روز‌های اخیر پیشنهاد اصلاح اساسنامه از سوی علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال کرمان در اختیار مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون قرار گرفته بود و حدود ۳۰ عضو مجمع شامل روسای هیئت‌های استانی و مدیران باشگاه‌ها از این درخواست حمایت کرده بودند.

وقتی چنین نامه‌ای با این تعداد امضا در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار می‌گیرد، طبیعی است مدیران این نهاد باید در بحث اصلاح اساسنامه نظرات مجمع را ملاک قرار داده و از اعضای کمیته حقوقی و تدوین مقررات که در حال تدوین پیش‌نویس اساسنامه اصلاحی هستند بخواهند این پیشنهاد‌ها را لحاظ کنند، اما شنیده می‌شود با توجه به اینکه پیشنهاد‌های مذکور محدودیت‌هایی را برای ادامه فعالیت برخی اعضای هیئت رئیسه و مسئولان فعلی فدراسیون ایجاد می‌کند، با فشار‌هایی به امضاکنندگان حمایت از درخواست قرایی به آن‌ها اعلام شده است باید امضای خود را پس بگیرند.

به همین دلیل زمزهه‌هایی به گوش می‌رسید درباره اینکه جلسه چهارشنبه تنها در ظاهر برای رسیدگی به پیامد‌های کرونا در قرارداد بازیکنان تشکیل می‌شود، اما در عمل مدیران فدراسیون هدفی جز تصمیم‌گیری درباره اصلاح اساسنامه و مذاکره با روسای هیئت‌ها را ندارند.  

البته درنهایت این جلسه هم‌اندیشی با اعمال نفوذ و فشار‌های نهاد‌های ذی‌ربط لغو شد تا تیر افرادی که سعی در نادیده گرفتن پیشنهاد اعضای مجمع دارند به سنگ بخورد. هرچند دبیرکل فدراسیون در نامه‌ای که برای اعلام لغو جلسه به روسای هیئت‌ها ارسال کرده است، مشغله کاری روسای برخی استان ها، عضویت در ستاد کرونا در استان‌های مربوطه و موافقت حیدر بهاروند را دلیل این موضوع عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار