چین: ادعای استرالیا بی‌اساس است/ عملکرد چین در مبارزه با کرونا شفاف بوده است

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از دولت استرالیا، ادعاهای اخیر وزیر امور خارجه این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اظهارات «ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا درباره تردید در شفافیت چین درمورد منشأ و شیوع کرونا از شهر ووهان را بی‌اساس خواند.

پیش از این وزیر امور خارجه استرالیا خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ و چگونگی شیوع ویروس کرونا که شروع آن سال گذشته میلادی از شهر ووهان چین بود، شد و استرالیا نیز به کشور‌هایی که درباره چگونگی مدیریت شیوع این ویروس از سوی چین ابراز نگرانی کرده‌بودند، پیوست.

از زمان شیوع این ویروس تا کنون بیش از ۲ میلیون مورد ابتلا به آن و بیش از ۱۶۰ هزار مورد فوت بر اثر این ویروس در سطح جهان گزارش شده است و زندگی و اقتصاد اکثر کشور‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌است.

امروز سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن  و در پاسخ به اظهارات پین، گفت ادعاهای وزیر امور خارجه استرالیا «بی‌اساس بوده» و زیرسوال بردن شفافیت چین درباره کرونا بی‌دلیل است و عدم احترام به فداکاری مردم این کشور را نشان می‌دهد.

شک و تردید استرالیا درحالی مطرح می‌شود که کشور‌هایی همچون آمریکا نیز این هفته انتقاد‌هایی از چین داشتند. پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته بود اگر چین «آگاهانه مسئول شیوع کرونا بوده» باید با عواقب آن مواجه شود.

شوانگ در پاسخ به ترامپ نیز گفت طرف آمریکایی باید بفهمد که کووید-۱۹ «دشمن» است نه چین.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه چينيا راست ميگن پس چرا تو چين و هم نژادياشون مثل كره و ژاپن و اندونزي و تايوان و ويتنام و بقيه از كرونا همچين خبري نيست ولي همه جاي دنيا دارن گر و گر تلفات ميدن
آخرین اخبار