باند زورگیری،شرارت و سرقت‌های با تهدید اسلحه در چنگ قانون/کشف ۵۱ خودروی سرقتی در مشهد

مهم‌ترین حوادث امروز (سی و یکم فروردین ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ  امید نودهی رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی استان در اقدامی اطلاعاتی، باند شرارت، زورگیری و سرقت‌های با تهدید اسلحه که عاملان آن از افراد شرور و اوباش بودند را ردزنی و تحت تعقیب قرار دادند.
 
او افزود: بررسی‌های پلیسی در این باره حاکی از آن بود گردانندگان باندبا تهدید اسلحه اقدام به شرارت، سرقت‌های خشن و زورگیری با تهدید اسلحه در شهر‌های مشهد، قوچان و چناران کرده و متواری شده اند.
 
رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی ادامه داد: پلیس در این عملیات که با کنترل و مراقبت‌های گسترده همراه بود پس از شناسایی مخفیگاه‌های متهمان در بامداد روز قبل با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شد.
 
نودهی بیان کرد: در این عملیات غافلگیرانه ۸ گرداننده اصلی باند دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان ۲ قبضه اسلحه کلت کمری جنگی به همراه ۴ تیرفشنگ و ۲ قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه شمشیر، یک قبضه قمه، یک قبضه چاقو و مقداری مشروبات الکلی دست ساز کشف و ۳ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که با اعمال تغییرات در سیستم موتور و بالا بردن قدرت شتاب از آن‌ها در انجام اعمال مجرمانه استفاده شده بود توقیف شد.
 
کشف ۵۱ خودروی سرقتی در مشهد/باند زورگیری،شرارت و سرقت‌های با تهدید اسلحه در چنگ قانون
 
او تصریح کرد: ۲ متهم این پرونده به اتهام قتل و مشارکت در قتل تحت تعقیب مراجع قضایی قرارداشته وبقیه اعضای باند نیز دارای سوابق متعدد بوده و تحقیقات از آنان ادامه دارد.
 

کشف ۵۱ خودروی سرقتی در مشهد / ۸۰ درصد خودرو‌های سرقتی پراید بوده است

سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامي مشهد گفت: در عملیات تشدید مبارزه با سرقت خودرو که با تحقیقات گسترده میدانی و کنترل و مراقبت‌های پوششی انجام شد تیم‌های دایره تجسس کلانتری رسالت مشهد پس از بررسی‌های اولیه، عاملان اصلی این سرقت‌ها را چهره زنی و تحت تعقیب قراردادند.
 
او افزود: ماموران کلانتری رسالت دراین عملیات ضربتی ۵۱ دستگاه خودروی سرقتی کشف و ۳ مرد و ۲ زن که از عاملان اصلی تعدادی از این سرقت‌ها بودند را دستگیر کردند.
 
فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به این مطلب که با هماهنگی و پشتیبانی مراجع قضایی این خودرو‌های سرقتی به مالباختگان تحویل داده شده است، ادامه داد: از ۵۱ خودروی مسروقه کشف شده بیشتر از ۸۰ درصد خودروی پراید و بقیه خودرو‌های کشف شده نیزپژو و وانت مزدا بوده است.
 
صارمی ساداتی بیان کرد: توجه به توصیه‌های پلیسی واستفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها می‌تواند در پیشگیری از وقوع این نوع جرایم نقش بسزایی داشته باشد و امیدواریم با همکاری شهروندان عزیز شاهد ارتقای هرچه بیشتر نظم و امنیت و کاهش وقوع سرقت‌ها باشیم.
 

دستگیری عامل دستبرد به ۸۰ خودروی شخصی در تربت حیدریه


سرهنگ علی اکبر کیانی فرمانده انتظامي تربت حيدريه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت وسایل وقطعات خودرو‌های سواری درشهرستان تربت حیدریه، تحقیقات پلیسی در دستور کار تیم تجسس کلانتری فردوسی شمالی قرار گرفت.
 
او افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۱ با جمع آوری اطلاعات اولیه از شیوه و شگرد سارقان و با اقدام‌های اطلاعاتی وهمچنین بررسی اظهارات مالباختگان، موفق به چهره زنی و دستگیری یکی از عاملان اصلی این سرقت‌ها شد.
 
فرمانده انتظامي تربت حيدريه ادامه داد: پلیس با کنترل و مراقبت‌های نامحسوس، متهم پرونده را دستگیر و این جوان ۳۸ ساله که سابقه کیفری نیز دارد در تحقیقات اوفلیه تاکنون به ۸۰ فقره سرقت وسایل و قطعات خودرو اعتراف کرده است.
 
کیانی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شده است، بیان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تحقیقات پرونده ادامه دارد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.