ابلاغ دستور صدور آنلاین سیم‌کارت به اپراتورها

پس از این که آذری جهرمی به عرضه سیم‌کارت سرپرستان خانوار به منظور دریافت وام یک میلیون تومانی، واکنش نشان داد، آنلاین شدن این پروسه الزامی شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از واکنش وزیر ارتباطات به صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت سرپرستان خانوار به منظور دریافت وام یک میلیون تومانی، اپراتور‌ها به فروش آنلاین سیم‌کارت تلفن همراه و توزیع آن توسط پست ملزم شدند. در این شیوه، مشترکان توسط مامور اداره پست احراز هویت می‌شوند.

پس از اعلام دولت مبنی بر لزوم به نام بودن سیم‌کارت سرپرستان خانوار به منظور ارسال پیامک دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی، اپراتور‌های تلفن همراه اعلام کردند به سرپرستان خانوار که فاقد سیم کارت هستند یک عدد سیم‌کارت رایگان هدیه می‌دهند.

پس از اعلام این خبر بود که صف‌های طولانی در دفاتر پیشخوان برای دریافت سیم کارت تشکیل شد. با گذشت ساعاتی از واکنش وزیر ارتباطات نسبت به این مساله و دستور به اپراتور‌ها برای صدور سیم کارت آنلاین، معاون وزیر ارتباطات به شرح چگونگی صدور و توزیع سیم کارت پرداخت.

«حسین فلاح جوشقانی» با بیان این که اپراتور‌ها بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفتند سیم کارت‌های رایگان را ارائه کنند، افزود: اپراتور‌ها با نیت خیر و با این پیش فرض که افراد متقاضی وام یک میلیون تومانی ممکن است جزو اقشار ضعیف جامعه باشند، تصمیم گرفتند سیم کارت‌ها را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار بدهند. این اتفاق باعث شلوغی عجیب دفاتر فروش شد. شلوغی و صف‌هایی که با پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند همخوانی نداشت.

رییس سازمان تنظیم مقررات افزود: پس از دستور وزیر ارتباطات و عکس‌هایی که از تشکیل صف‌های طولانی برای ما ارسال شده بود، به اپراتور‌ها اعلام کردیم فعلا تا یک یا دو هفته آینده فروش سیم کارت به صورت آنلاین انجام شود و مامور پست، زمانی که قصد تحویل سیم‌کارت را دارد فرد را احراز هویت کند. تا بتوانیم بدون مشکل این دوره را پشت سر بگذاریم و افراد نیز بتوانند در این شرایط تسهیلاتی که به آن نیاز دارند را دریافت کنند.

او در پاسخ به این‌که سازمان تنظیم مقررات برای جلوگیری از تخلفات به سمت احراز هویت بیومتریک و الزام حضور صاحب سیم‌کارت قدم‌های خوبی برداشته و صدور سیم‌کارت به صورت آنلاین کاملا بر خلاف سیاست‌های این سازمان است، گفت: صدور آنلاین سیم کارت و احراز هویت توسط پست صرفا در همین زمان مشخص انجام می‌شود و پس از آن دوباره به سمت همان شیوه‌های نوین احراز هویت گام برمی‌داریم. شرایط بحران گاهی اوقات منجر به صدور قوانین موقتی می‌شود تا مشکلات را به حداقل برساند.

او اشاره کرد: صدور سیم کارت آنلاین دقیقا همان مراحل احراز هویت و دریافت مدارک را دارد، اما این کار به شکل برخط انجام می‌شود. مدارک توسط اپراتور‌ها و با قوانینی که برای فروش سیم‌کارت دارند چک می‌شود و در نهایت مامور پست زمان تحویل بسته با اصل مدارک شناسایی سرپرست خانوار را احراز هویت می‌کند.

فلاح جوشقانی در خصوص خبری که حکایت از ۲.۵ میلیون سرپرست فاقد سیم‌کارت دارد گفت: با توجه به ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و آماری که در این خصوص داریم، بعید می‌دانم این تعداد از هموطنان هیچ سیم کارتی نداشته باشند. در فرآیند صدور سیم‌کارت و احراز هویت می‌توان به آمار واقعی دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: عصبانیت وزیر ارتباطات از نحوه ارائه سیم‌کارت‌های رایگان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای وزیر جوان اول چی راجب شما فکر میکردیم بعد دیدیم چی شد ؟ لطفا خوهشمندم شما سیم کارت مجانی ندهید برید کاری کنید که این اپراتورهای ایرانی اینقدر ما مردم را از هر طریقی که میتونن و به فکر ما مردم نمیرسه پوست میکنند مثال سامانه ریجستر همتا مثال اینترنت گران قیمت مثال پیامهای تبلیغاتی م
Iran (Islamic Republic of)
مجیددریوژ
۰۲:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی طول کشیدثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
نعمت اله نارویی
۲۲:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم حالا که دولت داره زحمت میکشند سیم کارت رایگان میده کاش به هر سرپرست خانوار گوشی موبایل هم می داد
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۰:۳۸ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
کاری به سر تون میارند که شما برید تو صف بانک بابا ما نخواستیم این
یک میلیون بریز به حساب دولت دست از سرما برداری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
واقعا ملت رو چی فرض میکنید
Iran (Islamic Republic of)
matrix
۱۷:۱۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
درود ، البته هر انسانی مفهوم خدمات الکترونیک و تکنولوژی و راهکارهاشو میفهمه ، مردم شریف عزیزمون نباید اینقدر عجول باشن ، حتما راهکار بهتری برای پرداخت هست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
اون پیر مرد و پیر زن روستایی که انلاین نمیدنن چیه رو چیکار میکنین؟! چرا تو این کشور هر چیز ساده ای رو پیچیده میکنید برای مردم؟! ارزو به دل شدیم یه کار تو این کشور انجام بشه ولی فکر همه جوانبشو کرده باشن، اول عجولانه یه طرح میدن بعدش حین اجرا هی رفع ایراد میکنن، خب از اول بشینید یه چند ثانیه فکر کنید، بخدا خیلی ساده هستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مردم رو مسخره نکنید بسه دیگه کشورهای دیگه بخاطر ماندن در خانه اینترنت مجانی میدن نه یکی دو گیگ حالا مجانی نخواستیم سیم کارت بدین
Iran (Islamic Republic of)
داش علیرضا قربانزاده
۲۳:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
یعنی یک میلیون اینقدر با ارزش شده که بری تو شکم کرونا که میخوای یه وام یه میلیونی ۴درصد بگیری ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هوشنگ
۲۳:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام
میشد با هر خطی به نام هر کس غیر از سرپرست اینکار رو هم انجام داد

نیازی به سیمکارت به نام سرپرست نبود
کد ملی که به سامانه ارسال میشد رو چک میکردن اگر سرپرست بود به شماره حساب یارانه واریز میکردن

ملت رو سر کار گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
همش دروغه آخه چرا یه بار امتحان نمیکنید خرید انلاین سیم کارت رو من دو روز طول کشید یه سیم کارت بخرم تازه گفت ۷ روز بعد میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
زحمت کشیدند خود شما با کارهاتون باعث انتشار ویروس کرونا هستید این دولت الکترونیک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
فقط اون بابایی که تو ده زندگی میکنه و نمیتونه ثبت نام کنه و باید کیلومترها راه بیاد تا برسه به شهر باید چکار کنه. و خیلی هستن این افراد. متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
اقای وزیرلطفا حرفی بزنیدکه کسی باور کند.اپراتو رهابانیت خیرسیم کارت می دهند؟؟چه عجب!ا راست می گویند گوشی رایگان هم بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۱:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که ما از این دولت جز خیانت چیزی ندیدیم یه وام میخواهند بدهند به مردم بعدش یه ملت رو می فرستند تو کام مرگ جلوی دفتر پیش خوان دولت مطمینا کرونا ذو شکست می دهید دولتی که ذخیره خزانه اش خون مردم باشه تکلیفش معلومه هرچه ذخیره کن وبه زور از مردم بگیره خدا با عذابش به زور ازش میگیره حالا این نیز بگذرد چون دنیا در گذراست اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
ایرانسل اتفاقاباسواستفاده ازموضوع سمکارت را۲۵۰۰۰تومان می فرخت لطفا باطلاع وزیرجوان برسانید
آخرین اخبار