جو‌ی های رو باز معضلی ادامه دار/ فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می‌ریزد

رئیس اداره محیط زیست حمیدیه گفت: جوی های روباز معضلی حل نشده در شهرستان است، ضمن آنکه فاضلاب نیز به رودخانه کرخه می ریزد.

جو‌های رو باز معضلی ادامه دار/فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می‌ریزدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر عطشانی، رئیس اداره محیط زیست حمیدیه با اشاره به معضل جو‌ی های روباز در این شهرستان گفت: این مسئله متولی مشخصی ندارد و گویا اداره فاضلاب و شهرداری آن را به صورت عشایری بین خودشان حل کردند. بار‌ها نیز در جلسات در خصوص آهک پاشی جو‌های روباز بحث شد و شهرداری نیز از سازمان آب و فاضلاب درخواست آهک کرد.

او افزود: پس از فراهم شدن آهک مورد نیاز شهرداری حمیدیه از سوی اداره آب و فاضلاب، این نهاد زیر بار اجرایی کردن یا نکردن آهک پاشی جو‌های رو باز نرفته است و این مسئله نشان دهنده نبود برنامه منسجم در شهرداری برای آهک پاشی است.

عطشانی از ارائه گزارش‌هایی در خصوص فاضلاب‌های روباز به مراجع قضایی از سوی محیط زیست حمیدیه خبر داد و بیان کرد: این مسئله به دلیل نبود سیستم ساختار یافته جمع آوری فاضلاب در شهرستان است، ضمن آنکه فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می‌ریزد و تبعات محیط زیستی در برخواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: پس از اطلاع مراجع قضایی، سازمان آب و برق، مطالعات مربوط به سال ۱۳۷۰ را با توجه به سفر اخیر معاون رئیس جمهور بروزرسانی کرد تا بخشی از اعتبارات برای حل معضل فاضلاب که در سفر وی مصوب شد به شهرستان حمیدیه تعلق بگیرد که بر اساس آن سیستم فاضلاب در شهرستان راه اندازی و ایستگاه تصفیه فاضلاب ساخته شود، اما تاکنون اقدامی انجام نشده و گاهی به دنبال اخذ مجوز هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار