التهاب چشم هم می‌تواند از نشانه‌های تهاجم کرونا باشد

ترشحات اشکی عامل انتقال کروناست و کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی انتظاری فلوشیپ بیماری‌های شبکیه بیمارستان امام حسین(ع) درباره چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم، گفت: ترشحات اشکی دقیقاً همانند مخاط بینی عامل انتقال کروناست. کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

انتظاری ادامه داد: حتی بیمارانی داشتیم که مدت‌ها صرفاً با این عوارض درگیر بودند و بهبودی در وضعیت چشمی ایجاد نشده و این ورم، التهاب و سوزش به صورت بیماری ادامه‌دار این افراد را درگیر کرده است.

او تصریح کرد: باید از تماس نزدیک با مبتلایان پرهیز کرد چراکه این بیماری صرفاً از طریق عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات اشکی نیز می‌تواند عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب شود.

فلوشیپ بیماری‌های شبکیه گفت: اگر مجبورید در محل‌های عمومی و یا تجمعات حاضر شوید این موضوع را به خاطر داشته باشید که صحبت کردن، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد مبتلا می‌تواند شما را بیمار کند، بنابراین استفاده از شیلد‌های محافظ چشم در محیط‌های شلوغ، آلوده و پرتراکم ضرورت دارد.

انتظاری با بیان این که قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دومتری هم خطر انتقال داشته باشد، خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حداقل دومتری خود را با افراد رعایت کنید.

او تأکید کرد: برخی افراد اصرار به انجام اعمال جراحی الکتیو در دوران کرونا دارند. باید متخصصان این موضوع را مورد توجه قرار دهند که قبل از انجام اعمال جراحی آزمایش خون و تست‌های ریه را در دستور کار قرار دهند و در صورت مثبت شدن تست کرونا این موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.