راهی برای افزایش بهره وری در زمین‌های کشاورزی

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران: زهکشی ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران به منظور افزایش بهره وری در دستور کار قرار دارد.

فرزین فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با باین اینکه با توجه به شعار سال با عنوان جهش تولید باید اجرای زهکشی اراضی کشاورزی ضرورت بیشتری پیدا کند، گفت: ۲۰۰ هزار هکتار زهکشی اراضی در دستورکار قرار دارد که لازم است اعتبار مورد نظر اختصاص داده شود.

او با اشاره به اجرای صد درصدیطرح‌های آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید اعتبارات بیشتری برای طرح‌های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی البرز، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و آب بندان‌ها تخصیص داده شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: لایروبی آب بندان‌ها راهکار مناسبی برای افزایش منبع ذخیره آبی است.

فرهادی افزود: با اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری، امکان تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به صفر خواهد رسید و از سوی دیگر با افزایش قدرت اقتصادی کشاورزان و افزایش بازده تولید، جوانان روستایی تمایل بیشتری به انجام کشاورزی به شیوه نوین و مکانیزه خواهند داشت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.