کشف بیش از ۷۰ درصد جرایم سایبری در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ۷۳ درصد از جرایم سایبری با تلاش کارشناسان کشف شد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: ورود تکنولوژی هر چند موجب رفاه افراد جامعه است، اما اگر سطح آگاهی‌ها نسبت به استفاده از آن افزایش نیابد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد، چرا که پیشرفت تکنولوژی، فرصت‌های جدید تولید جرم را همراه داشته است.

او ادامه داد: در مجموع در سال ۹۸ با وجود افزایش ۲ برابری پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتا نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، حدود ۷۳ درصد از جرایم سایبری و پرونده‌های تشکیل شده در کازرون با تلاش کارشناسان و گارآگاهان این حوزه کشف به نتیجه انجامیده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌های اینترنتی بیشترین میزان ورودی پرونده‌ها را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده بود به طوری که ۸۵ درصد از مجموع پرونده‌ها مربوط به این حوزه است.

فرمانده انتظامی کازرون اضافه کرد: آشنایی با آسیب‌ها و خطرات اینترنت برای آحاد جامعه یک ضرورت به حساب می‌آید و ضعف آگاهی در کنار اعتماد بی جا و طمع، از دلایل اصلی قربانیان برداشت‌های غیرمجار اینترنتی است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران و کاربران ناشناس قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل داشته باشند و موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس فتا یا مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار