یحیی السریع خبر داد؛

تلاش‌های نافرجام ائتلاف سعودی در حمله به مأرب

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی بار دیگر آتش‌بس را نقض و در حمله به دو شهر در استان مأرب شکست خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، یحیی السریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد: نیرو‌های یمنی توانستند با هجوم گسترده ائتلاف سعودی از نیمه شب تا بامداد امروز (چهارشنبه) به شهر‌های «مجزر» و «صراوح» مقابله کنند.

وی گفت: متجاوزان سعودی شکست سختی خورده و تلفات جانی و تسلیحاتی بسیاری داشتند.

یحیی السریع همچنین اعلام کرد متجاوزان سعودی به یکی از مواضع نیروهای یمنی در منطقه «قانیه» در استان بیضا با پشتیبانی هوایی حمله گسترده‌ای کردند که درگیری‌ها در این محور تا ساعتی قبل ادامه داشت. در این جبهه دو خودروی زرهی متجاوزان و شماری تسلیحات منهدم و  بیش از ۱۰ متجاوز  سعودی کشته و زخمی شدند.

وی گزارش داد جنگنده‌های سعودی-آمریکایی بیش از ۲۶ حمله داشته‌اند که ۱۸ حمله به شهر‌های «مجزر» و «صراوح» در استان مأرب، ۶ حمله به شهر‌های «خب» و «الشب» در استان الجوف، دو حمله به استان بیضاء و حمله‌ دیگر هم به شهر «باقم» در استان صعده بوده است.

ائتلاف متجاوز سعودی که پس از پنج سال جنگ نابرابر علیه مردم یمن تمامی زیر ساخت‌های این کشور را از بین برد و آن را محاصره کرد، هم‌اکنون و در زمانی که خود به کمک آمریکا ویروس کرونا را وارد یمن کرده است آتش‌بس دو هفته‌ای اعلام کرد که از این فرصت برای تجدید قوا و حملات متعدد سوء استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار