در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ظرفیت آموزش مجازی دانشگاه خوارزمی ۴ برابر می‌شود

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی گفت: ظرفیت کنونی آموزش مجازی در دانشگاه خوارزمی از شنبه،۳۰ فروردین چهاربرابر می‌شود.

محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره روند برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه خوارزمی و تمهیدات در نظر گرفته شده برای نیم سال تحصیلی جاری گفت: از ابتدای اسفند آموزش مجازی را در دانشگاه برگزار کردیم، ولی برخی از استادان در برگزاری این کلاس‌ها مشکل داشتند که در طول تعطیلات نوروز زیر ساخت‌های لازم را فراهم کردیم؛ از ۱۶ فروردین به تمام دانشکده‌ها ابلاغ شده که تمام کلاس‌ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

او افزود: بعد از پایان تعطیلات نوروز تمام کلاس‌ها به صورت مجازی در حال برگزاری است و این روند  ادامه خواهد داشت.

عبداللهی در پاسخ به این سوال که برنامه ریزی دانشگاه برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه از ۳۰ فروردین بر اساس ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا چیست، گفت: در حال برنامه ریزی برای حضور این دانشجویان هستیم و آمادگی نسبی برای این کار را داریم اما نامه‌ای از وزارت علوم به دانشگاه ابلاغ شده که کلاس‌های نظری حتی مقطع دکتری، مجازی برگزار شود.

او ادامه داد: برخی از دانشجویان از شهرستان می‌آیند و ناخودآگاه با حضور این دانشجویان در دانشگاه‌ها تجمع رخ خواهد داد که مشکلاتی را برای دانشگاه و دانشجویان  به وجود می‌آورد.


بیشتر بخوانید: امکان بازگشایی دانشگاه‌ها تا پایان ترم وجود دارد؟


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: درتلاشیم تا تمام کلاس‌های نظری را به صورت مجازی برگزار کنیم؛ البته با برخی از مسائل و مشکلات زیر ساختی مواجه بودیم که در حال رفع شدن هستند.

روند برگزاری جلسات دفاع به صورت مجازی

او درباره نحوه برگزاری جلسات دفاع به صورت مجازی در این دانشگاه توضیح داد: برای برگزاری جلسات دفاع هم هماهنگی لازم صورت گرفته است و شرایطی را فراهم کرده ایم که دانشجویان حتی الامکان حضوری و یا نیمه حضوری جلسات دفاع را برگزار کنند اما اگر به هر دلیلی دانشجویان و یا استادان نتوانند در جلسات دفاع حاضر شوند؛ جلسات را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی درباره برگزاری کلاس‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: در ابلاغیه وزارت علوم توصیه شده است  تا کلاسها به صورت مجازی برگزار شوند چراکه بحث بهداشت و سلامت دانشجویان بیشتر مد نظر ما است.

زمان برگزاری آزمون‌های جامع دکتری در دانشگاه علامه

عبداللهی درباره زمان برگزاری آزمون‌های جامع دکتری در دانشگاه علامه گفت: آزمون‌های جامع دکتری تا آخر خرداد برگزار نخواهد شد و با توجه به وضعیت کرونا درباره زمان برگزاری آن تصمیم گیری خواهیم کرد. اگر تا پایان خرداد کرونا کاملا مرتفع شود برای تیر آزمون را برگزار می‌کنیم البته امکان دارد این آزمون را در شهریور برگزار کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی افزود: برای آزمون‌های رسمی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید حتما در آن شرکت کنند و حد نصاب نمره را بیاورند تا بتوانند بعد از آن مجوز دفاع بگیرند؛ پیش بینی‌هایی کرده ایم که اگر آن آزمون‌ها در طول این نیمسال برگزار نشود، این نیمسال را به عنوان سنوات دانشجویان محسوب نکنیم تا دانشجویان بتوانند بعدا شرکت کنند.

امکان برگزاری آزمون پایان ترم به صورت حضوری وجود دارد 

او درباره آزمون‌های پایان ترم و اینکه آیا زیر ساخت برگزاری آزمون مجازی وجود دارد یا خیر، گفت: برگزاری آزمون پایان ترم به صورت مجازی با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده امکان پذیر است. اگر ضرورت برگزاری آزمون پایان ترم به صورت مجازی باشد به همان شیوه عمل می‌کنیم. ولی پیش بینی ما این است که امکان برگزاری آزمون پایان ترم به صورت حضوری وجود داشته باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی گفت: هیچ مشکلی در اجرای کلاس‌های مجازی نداریم. ظرفیت کنونی آموزش مجازی در دانشگاه خوارزمی از شنبه (۳۰ فروردین) چهاربرابر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار