پمپئو از قطع کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت حمایت کرد

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن مطرح کردن این ادعا که سازمان جهانی بهداشت در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده است، از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این نهاد بین‌المللی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته ضمن حمایت از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قطع کمک‌های مالی این کشور به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این نهاد بین‌المللی در عملکرد خود کوتاهی کرده و باید «وظیفه خود راانجام دهد».

پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: ما به شفافیت نیاز داریم و می‌خواهیم سازمان جهانی بهداشت وظیفه اصلی خود را انجام دهد. یعنی اطمینان حاصل کنیم که این سازمان اطلاعات دقیق، به موقع، مؤثر و واقعی را در مورد آنچه در عرصه بهداشت و درمان جهان اتفاق می‌افتد، در اختیار همه قرار می‌دهد. اما آن‌ها این کار را انجام ندادند.

پمپئو این اظهارات را چند ساعت پس از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ بودجه تعیین شده آمریکا برای سازمان جهانی بهداشت را با این ادعا که این سازمان در مورد شیوع ویروس کرونا دچار سوء مدیریت شده است، متوقف کرد.

ترامپ مدعی شد: «انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج داد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.»

این اقدام ترامپ واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت که مهمترین آن انتقاد آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بود که توقف کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را مغایر با شرایط فعلی شیوع ویروس و علم و همبستگی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
جنگ زرگريه و بالاتر از ترامپ دارن عليه ما توطئه ميكنن و دولت آمريكا رو هم به بازي گرفتن
آخرین اخبار