۲۶ هزار و ۴۷ نفر به خاطر کرونا در آمریکا جان‌باخته‌اند

تعداد کل مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۶۱۳ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده و شمار جان‌باختگان آن نیز به ۲۶ هزار و ۴۷ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آمار وبسایت ورلد میتر با افزوده شدن ۲ هزار و ۲۲۸ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته به آمار قربانیان کرونا در آمریکا تعداد جان‌باختگان این ویروس کشنده به ۲۶ هزار و ۴۷ نفر افزایش یافت.

همچنین تعداد کل مبتلایان در ایالات متحده نیز به ۶۱۳ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

نیروی دریایی آمریکا از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این واحد نظامی خبر داد.

بر این اساس، تاکنون ۹۵۰ نظامی نیروی دریایی آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است. تنها در ناو هواپیمابر تئودور روزولت ۵۹۰ نظامی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. این ناو بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ پرسنل دارد.


بیشتر بخوانید: مورفی: تصمیم ترامپ سیاسی است

ابراز نارضایتی بومیان گوام از حضور پرسنل ناو آمریکایی در این جزیره


ناو هواپیمابر روزولت هم اینک در جزیره گوام است. تاکنون دو تن از پرسنل این ناو به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. دیگر پرسنل این ناو نیز هم اینک در جزیره گوام در قرنطینه به سر می‌برند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توقف کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

ترامپ مدعی شد: «انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این اقدام ترامپ در حالی که ویروس کرونا به اپیدمی جهانی تبدیل شده است، اعلام کرد که اکنون زمان قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار