شایق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کرونا افول آمریکا را سرعت بخشید

نماینده ادوار مجلس گفت: هیات حاکمه آمریکا اذعان کرده که افول آمریکا صورت خواهد گرفت و اولین نشانه این افول هم این بوده که کالیفرنیا مدعی استقلال از این کشور شده است.

//عشرت شایق نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اذعان کارشناسان آمریکایی درباره افول قدرت آمریکا ذیل اشاعه کرونا در این کشور، گفت: حقیقت این است که بین ایدئولوژی اومانیستی و تفکر الهی تفاوت های بسیاری وجود دارد و چه بسا اگر مردم ما هم به صحنه نمی‌آمده و تفکر انقلابی خود را به رخ نمی‌کشیدند ما هم الان همین مشکلات جامعه آمریکا را داشتیم.

او ادامه داد: برای مثال ما شاهدیم که جهادگران بسیاری در بحران کرونا به صحنه آمده و در تهیه ماسک، لباس پزشکی و رسیدگی به بیماران نقش بسیاری داشته‌اند، اما در کشورهای غربی چنین مواردی وجود ندارد؛ چرا که در غرب تفکر اومانیستی، غرب گرایی و فرد گرایی حرف اول را می‌زند.

شایق افزود: در مقابل اما در ایران تفکر جهادی و جمع گرایی حاکم است و مردم برای رضای خداوند به میدان می‌آیند؛ در حالی که  خود آن جهادگر به خوبی به خطرات این موضوع واقف بوده و می‌داند که ممکن است آلوده شود، اما بازهم میدان را خالی نمی‌کند و  این همان موضوعی است که تا امروز کشور ما را نگه داشت.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیان کرد: در اصل افولی که امروز در غرب شاهد آن هستیم بیش از اینکه ناشی از حاکمیت غرب باشد در حقیقت افول ایدئولوژی اومانیستی و مکتب لیبرالیستی است که در آنجا حاکم است و این افول از آنجا سرچشمه می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: سازمان بهداشت جهانی به موفقیت ایران در مهار کرونا اذعان کرده است


فردگرایی؛ ریشه بسیاری از مشکلات کشورماست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که در کشور ما هم بسیاری از مشکلاتی که  وجود دارد ریشه‌اش در دل همین تفکر فرد گرایی دارد.

فعال اصولگرا تاکید کرد: پس ما نباید مردم خود را از یاد ببریم، چرا که مردم ما با این نگاه  و مکتب دینی خود به میدان آمده و نوع دوستی را به عرصه ظهور گذاشته‌اند؛ به عبارتی دیگر این تفکر هم ناشی از دین ما و هم ناشی از تمدن ماست که باعث رفع مشکلات بسیاری از کادر درمانی ما شده است و اگر مردم ما امروز در صحنه نبودند اصلا قابل تصور نبود که ما با چه مشکلات وسیعی در عرصه بهداشت و درمان مواجه می‌شدیم و الان هم ضعف اصلی آمریکا در همین موضوع است.


بیشتر بخوانید: قشر ضعیف در جریان کرونا، آسیب دید/ برگزاری رزمایش «مواسات» برای حمایت از خانواده‌های آبرومند


تفاوت اصلی ما و آمریکا در جهان بینی ماست

او ادامه داد: اکنون مردم آمریکا اسلحه می‌خرند زیرا به فکر غارت یکدیگر بوده و برای حفظ جان  و تامین مواد خوراکی خود حتی حاضرند با تهدید اسلحه دیگران را وادار به تامین منافع خود کنند؛ پس در این کشور فردیت حرف اول را می‌زند؛ درنتیجه تفاوت اصلی در  جهان بینی ماست.

شایق افزود: اگر در آمریکا هم مردم به صحنه آمده و به کمک دولت، ملت و کادر درمانی خود بشتابند چه بسا اتفاقات خوبی بیافتد، اما مشکل جای دیگری است و حتی  هیات حاکمه آمریکا هم اذعان کرده که افول آمریکا صورت خواهد گرفت و اولین نشانه این افول هم این است که کالیفرنیا به عنوان اولین ایالت مدعی استقلال از این کشور شده و این یعنی آغاز تجزیه آمریکا؛ پس کرونا به معنای آغاز افول آمریکا نیست؛ بلکه این افول را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار