دولت وفاق ملی لیبی: استراتژی ما از دفاع به حمله تغییر کرده است

سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد نیرو‌های آن‌ها توانسته‌اند کنترل اوضاع دو شهر استراتژیک و ساحلی را بدست بیاورند و استراتژی دولت وفاق ملی از دفاع به حمله تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌ار‌تی، پس از باز پس‌گیری دو شهر مهم و استراتژیک در غرب لیبی از نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر، سخنگوی وزارت خارجه لیبی در گفت‌وگو با این شبکه خبری درباره با آخرین پیشروی‌های نیروهای تحت امر دولت وفاق ملی سخن گفت.

 محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی طی این گفت‌وگو تاکید کرد که نیروهای دولت وفاق ملی توانسته‌اند کنترل اوضاع دو شهر استراتژیک و ساحلی سورمن و سابراتا را بدست بیاورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه لیبی درباره این عملیات گفت که  استراتژی نیرو‌های فائز‌السراج نسبت به گذشته تغییر کرده و از فاز دفاعی وارد فاز تهاجمی شده است.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا گفت‌وگو با حفتر را در دستور کار قرار می‌گیرد و یا خیر، گفت که حفتر فردی نیست که درباره صلح با او مذاکره کرد. او در ادامه بازهم به کمک‌های تسلیحاتی ابوظبی به حفتر انتقاد کرد و حضور شبه نظامیان سودانی در مبارزه با دولت وفاق ملی را غیرقابل قبول خواند.

گفتنی است، نیروهای تحت امر خلیفه حفتر که در شرق لیبی مستقر شده‌اند، از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا ضمن حمله به طرابلس پایتخت لیبی دولت قانونی فائز‌السراج را از قدرت کنار بزنند، البته طی ماه‌های اخیر در این‌باره موفقیتی کسب نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار