گاردین: سیاست‌های نامتناسب ترامپ، شکاف بین آمریکا و اروپا را عمیق کرده است

گاردین طی گزارشی اذعان کرد که سیاست‌های نامتناسب ترامپ، باعث شکاف هر چه بیشتری بین آمریکا و اتحادیه اروپا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، شکاف بین آمریکا و اروپا طی سال‌های اخیر و پس از سر کار آمدن دونالد ترامپ وارد مرحله‌ای متفاوت شده است. رویکرد ترامپ نسبت به قاره اروپا همچون سایر روسای‌جمهور آمریکا نبوده و ظاهرا شکاف‌هایی در روابط آمریکا و اروپا ایجاد شده است.

«استفان والت»، استاد روابط عمومی دانشگاه هاروارد انگلیس طی یادداشتی در این‌باره نوشت: «واکنش خود محور، بی نظم و نامتناسب دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا، تریلیون‌ها دلار هزینه روی دست جهان گذاشته است. همچنین سیاست‌های ترامپ منجر به مرگ اجتناب ناپدیر هزاران آمریکایی شده است».

والت در ادامه افزود که اقدامات ترامپ در رابطه با شیوع ویروس کرونا به اعتبار سیاسی آمریکا در جهان لطمه می‌زند و هیچ تناسبی با شعار ترامپ مبنی بر «دوباره آمریکا را بزرگ می‌کنیم» ندارد.

استفان والت همچنین هشدار داده که سیاست‌های ترامپ می‌تواند الگویی همیشگی را در قبال اروپا ایجاد کند. موضوعات مختلفی از جمله تحریم‌ها و محدویت‌ها علیه چین، ایران و اروپا، باعث ایجاد تفرقه گسترده در عرصه جهانی شده است.

رفتار غیرقابل پیش‌بینی ترامپ در عرصه جهانی، در وضعیت کنونی به عنوان یک اقدام کاملا خطرناک تلقی می‌شود. بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر اعتمادی به اعمال ترامپ و رویکرد او ندارند و رئیس جمهور آمریکا را یک تهدید جدی تلقی کنند.

از جمله موضوعات پرمناقشه بین ترامپ و اروپا، مسئله ناتو بوده است، دونالد ترامپ در راستای سیاست حساب‌گرایانه خود تاکید کرده که دیگر حاضر نیست مبالغ هنگفت ناتو را پرداخت کند و کشورهای دیگر هم باید مشارکت فعالی در حوزه مالی ناتو داشته باشند. همین موضوع باعث شده که اروپا به فکر تقویت سیستم دفاعی خود باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار