الحوثی: آمریکا و عربستان کرونا را در یمن شیوع دادند

عضو شورای عالی سیاسی یمن، آمریکا، عربستان و امارات را عامل شیوع ویروس کرونا در یمن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی توییتری ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی و متحدان داخلی و خارجی آن‌ها را عامل شیوع ویروس کرونا در یمن و مسئول حوادث کنونی در این کشور دانست.

محمد علی الحوثی نوشت گمانه‌زنی‌ها درباره ثبت مورد ابتلا به کرونا در منطقه الشحر استان حضرموت (شرق یمن) نشان می‌دهد که این استان و اهالی آن همانند همه شهروندان یمن، در معرض حملات هستند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن نوشت: «ما کشور‌های متجاوز آمریکا، سعودی و امارات و متحدان آن‌ها را مسئول این حادثه می‌دانیم و آماده‌ایم با برادران خود تا جایی که می‌توان، همکاری کنیم.»

پیش از این نیز زید احمد الغرسی، یک کارشناس یمنی در این خبرگزاری آمریکایی‌ها را عامل انتقال کرونا به داخل یمن خواند و اعلام کرد انتقال ویروس کرونا نقشه از پیش برنامه‌ریزی شده آمریکا و ائتلاف سعودی برای وادار کردن یمنی‌ها به آتش‌بس بوده است.

یمن از نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا در استان «حضرموت» خبر داده است.

پیش‌تر شبکه تلویزیونی المسیره از تلاش جدید عربستان سعودی برای انتقال و شیوع ویروس کرونا در یمن خبر داده بود. این در حالی است که در نتیجه ۵ سال حمله هدفمند به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، این کشور با بحران بهداشتی دست به گریبان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار