راه اندازی پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهد‌های کودک در فارس

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا پویش همدلی بخشش اجاره‌ بهای ساختمان مهد‌های کودک برای تداوم ارائه خدمات، پس از رفع تعطیلی آن‌ها راه‌ اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد صادق کشفی‌نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد: بیش از ۸۰درصد ساختمان مهد‌های کودک استیجاری بوده و تعطیلی ناشی از کرونا موجب بیکاری همه کارکنان این مجموعه‌ها شده و مدیران مؤسس مهد‌های کودک که برخی از آن‌ها سرپرست خانوار نیز هستند، هیچ درآمدی برای تامین هزینه‌های زندگی به ویژه پرداخت اجاره بهای سنگین ساختمان مهدهای کودک را ندارند.

او، با اشاره نقش نیک‌اندیشان در طرح‌های مختلف سازمان بهزیستی از مالکان و نیز خیران درخواست کرد در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

کشفی نژاد تصریح کرد: پویش همدلی بخشش اجاره بهای مهد‌های کودک با حمایت سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان و با همکاری کانون توسعه و همیاری مهد‌های کودک در استان فارس اجرا شد تا پس از رفع شدن بحران کرونا در مراسمی با اهدا لوح تقدیر و نشان حامی کودک از توجه و بخشش مالکان دلسوز تقدیر شود.

پیش از این رهبر معظم انقلاب در ۲۱ فروردین ۹۹ از درخشش مردم ایران در آزمون کرونا سخن گفتند و در بخشی از سخنانشان فرمودند، در شیراز معتمدان محلی با صاحبان املاک، صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که با نگرفتن اجاره بهاء، تخفیف یا مهلت به کاسبان مغازه کمک شود.

روند شیوع ویروس کرونا گرچه مشکلات زیادی را برای اقشار مختلف مردم در بخش‌های مختلف ایجاد کرده، اما مهربانی مردم در کمک به هم نوع، بخشی از مشکلات کاسته است. در یکی از اقدامات شایان توجه معتمدین برای تخفیف یا لغو پرداخت اجاره‌بهای منازل وارد عمل شده‌اند و اجاره بهای ۶۷۰ نفر از شهروندان این شهر بخشیده شده است.

بسیاری از صاحبان املاک از جمله مالکان مجتمع‌های تجاری اجاره‌ بهای دو ماه یا یک ماه را به‌صورت کامل بخشیده یا در آن تخفیف قائل شده‌اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.