گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و نخست‌وزیر فلسطین درباره اشغالگری جدید صهیونیست‌ها

وزیر خارجه روسیه و نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی در ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، «محمد اشتیه»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه تلفنی با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، درباره مداخله سریعتر مسکو برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی در ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرد.

اشتیه گفت: روسیه با مداخله سریعتر خود باید از اقدامات اسرائیل در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به خاک خود جلوگیری کند.

او در گفت‌وگو با لاوروف توافق آشکار میان دو حزب اصلی در فلسطین اشغالی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را تهدید واقعی خواند.

مقامات فلسطین و روسیه در این تماس تلفنی همچنین درباره تشکیل نشست کمیته چهار جانبه (متشکل ازسازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا) برای بررسی پیشنهاد فلسطین در ارتباط با کنفرانس بین‌المللی صلح برای فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

اشتیه و لاوروف همچنین درباره مقابله جهانی با شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های آن در ابعاد مختلف و تدابیری که دولت فلسطین و مقامات روسیه برای جلوگیری از شیوع و کاهش اثرات آن اتخاذ کرده اند، بحث و تبادل نظر کردند.

محمد اشتیه گفت: با وجود اینکه عملکرد سریع ما در اتخاذ تدابیر زودهنگام شیوع ویروس کرونا را محدود کرد، واقعیت اشغالگری و اعمال محدودیت در حاکمیت بر سرزمین و مرز‌های ما، مشکلات و موانع بیشتری در نبرد ما با این ویروس ایجاد می‌کند.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بر اتحاد و یکپارچگی ملی دوباره فلسطینی‌ها تاکید کردند و یاد آور شدند که شیوع ویروس کرونا و انتخابات رژیم صهیونیستی روند برگزاری انتخابات فلسطین را مختل کرده است؛ انتخاباتی که برگزاری آن می‌تواند سرآغازی برای پایان اختلاف و دودستگی میان فلسطینی‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار