ساماندهی ۲۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان برای کنترل سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون ساماندهی ۲۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان برای کنترل و پیشگیری از سیل انجام شد و ۶۰۰ کیلومتر دیگر هم در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با درس آموزی از سیل فروردین سال گذشته ستاد‌های مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌ها تشکیل و اقداماتی در این راستا صورت پذیرفت.

او تصریح کرد: انجام مطالعات پهنه‌بندی سیلاب در حوضه‌های آبریز کارون، دز، دق سرخ، زاینده‌رود و در مناطق سمیرم با هدف تعیین پهنه‌های سیل‌خیز با دوره بازگشت ۱۰۰ و ۲۰۰ ساله بمنظور تعیین اولویت‌ها در آزادسازی و تعیین کاربری‌ها صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از سه هزار کیلومتر رودخانه‌های استان ۱۹ هزار کیلومتر آن مطالعات تعیین محدوده بستر و حریم رودخانه با دوره بازگشت سیلاب‌های ۲۵ ساله تهیه شد و ۷۰۰ کیلومتر آن در دست مطالعه است.

شیشه فروش اظهارداشت: ابلاغ ممنوعیت برداشت مصالح از رودخانه‌های اصلی استان و شناسایی ۱۹۰ مورد سازه‌های تقاطعی با سطح مقطع نامناسب (پل‌ها) و اعلام به ادارات ذیربط جهت اصلاح و رفع خطر انجام شده است.

او گفت: ساماندهی و دیوارسازی و تثبیت بستر و لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از رودخانه زاینده‌رود، نشانه‌گذاری و نصب تابلو‌های هشدار سیل در۳۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های پرخطر استان، حفاظت مستمر از محدوده‌های حریم و بستر تصرفات از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری ازتخریب احتمالی سیل پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی در مراتع و منابع طبیعی بالا دست حوضه‌های آبریز با استقرار ۷۰ تیم گشت و نظارت از منابع طبیعی صورت گرفته است.

به گفته او رودخانه‌های فصلی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، گلپایگان، مبارکه، شهرضا، چادگان و دهاقان لایروبی و آزادسازی شده است.

شیشه فروش تقویت تیم‌های امدادی در پایگاه‌های امدادی در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر، راهدارخانه‌ها و ستاد‌های سیل در ۱۰۸ شهر ونیز ۹۰۰ روستا به محوریت دهیاری‌ها، اجرای طرح‌های هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در ۴۰ شهر و بازسازی و تقویت سیل بند‌ها در ۵۴ شهر و ۱۷۰ روستا از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کنترل و پیشگیری از سیل برشمرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی مستمر از وضعیت بارش‌ها و مخاطرات جوی و اعلام به موقع هشدار‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی و همچنین اطلاع رسانی به ساکنان در معرض خطر سیل صورت گرفته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.