پلوسی: سوء رفتار با زنان باردار در بازداشتگاه‌های مرزی وحشتناک است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انجام تحقیقات درباره سوء رفتار با زنان باردار در بازداشتگاه‌های مرزی این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز تحقیقات درباره گزارش‌های مربوط به سوء رفتار با زنان باردار در بازداشتگاه‌های مرزی این کشور شد.

پلوسی با وحشتناک و غیر انسانی خواندن چنین اقداماتی گفت الگویی در میان مقامات آمریکایی وجود دارد که معالجه پزشکی را برای زنان باردار با تاخیر انجام داده یا کلا مانع اینکار می‌شوند. به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این زنان یا به مدت طولانی در بازداشت قرار می‌گیرند یا معالجه ناکافی را در این مراکز دریافت می‌کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت این بدرفتاری نگران کننده و خطرناک است، زیرا بحران شیوع ویروس کرونا سلامت و زندگی افراد آسیب پذیر را در بین ما تهدید می‌کند.

پلوسی به حادثه‌ای اشاره کرد که وضعیت نامناسب جسمانی یک زن باردار گواتمالایی از سوی افسران گشت مرزی آمریکا نادیده گرفته شد.

پلوسی از بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا خواست تا تحقیقات فوری را در این زمینه صورت دهد.

پیش از این بار‌ها ناظران وابسته به وزارت امنیت داخلی گزارش‌هایی از شرایط اسف بار مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه‌های مرزی ال پاسو در تگزاس و دره ریو گراند منتشر کرده اند. بر اساس این گزارش، بازداشتگاه‌ها بیش از اندازه شلوغ بوده و نه تنها امکانات لازم وجود ندارد بلکه بیش از حد کثیف هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار