روسیه دو ناو بالگردبر می‌سازد

یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد دو ناو بالگردبر بسازد و در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ به نیروی هوایی تحویل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به گفته یک منبع در مجتمع صنایع نظامی روسیه، قرار است قرارداد ساخت دو ناو بالگردبر در دهه سوم ماه آوریل امسال امضا شود. هزینه ساخت این ناو‌های بالگرد بر حدود ۱۰۰ میلیارد روبل (حدود ۱.۲۵ میلیارد دلار) خواهد بود.

قرار است ساخت آن‌ها در اوایل ماه مه در کارخانه Zaliv در کریمه آغاز شود. ساخته شده است در نظر است ناو بالگردبر اول در سال ۲۰۲۶ دومین ناو هلیکوپتربر در سال ۲۰۲۷ به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شود.

تخمین زده می‌شود که وزن هرکدام از این بالگردبر‌ها ۲۵ هزار تن باشد، حداکثر طول آن در حدود ۲۲۰ متر خواهد بود. هر ناو بالگرد بر قادر است بیش از ۲۰ فروند بالگرد سنگین را حمل کند، همچنین یک محوطه اسکله برای استقرار قایق‌های نفربر داشته و قادر به ۹۰۰ نفر تفنگدار دریایی خواهد بود. کشتی‌های این کلاس در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی هرگز ساخته نشده بودند.

در سال ۲۰۱۱، فرانسه ساخت دو فروند ناو بالگردبر از نوع میسترال را به سفارش نیروی دریایی روسیه آغاز کرد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور وقت فرانسه، در نوامبر ۲۰۱۴ به دلیل وقایع در اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تصمیم به تعلیق این قرارداد گرفت و در تابستان سال ۲۰۱۵ این قرارداد لغو شد. پاریس ۹۴۹.۷ میلیون یورو به مسکو پرداخت کرد و ناو‌های بالگردبر را به مصر فروخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار