افزایش ۱۰ درصدی قیمت نفت همزمان با آغاز نشست اوپک‌پلاس

همزمان با آغاز نشست اوپک‌پلاس در پی تاثیرات منفی ویروس کرونا در این بازار، رسانه‌ها از افزایش ۱۰ درصدی قیمت نفت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  اوپک از آغاز نشست اوپک‌پلاس پس از تعویق چندباره این نشست خبر داد. تعویق این نشست پس از عدم توافق اولیه عربستان و روسیه در نشست‌های مقدماتی آن هم برای چندین بار اتفاق افتاده بود.

همزمان با  آغاز این نشست، برخی از منابع روسی از توافق اولیه روسیه و عربستان درباره کاهش تولید نفت به منظور حمایت از بازار‌ خبر دادند. بر اساس گزارش این منابع، مسکو و ریاض موانع اصلی در راستای کاهش تولید نفت را برداشته‌اند. بنا بر اعلام رویترز، تولیدات نفت حدود ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد.

پس از رسانه‌ای شدن خبر توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش تولید نفت، قیمت نفت در بازار جهانی افزایشی ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

البته هوز مشخص نشده که آمریکا در کاهش تولیدات نفتی مشارکت دارد و یا خیر، پیش از این دیگر اعضای اوپک‌پلاس تاکید کرده بودند که آمریکا هم باید در کاهش تولیدات نفت نقش ایفاء کند.

گروه اوپک‌پلاس قرار است تا در نشستی مجازی برای بحث و بررسی راهکارهای تثبیت بازار‌های نفتی که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، تصمیم‌گیری کنند. گفتنی است، شیوع ویروس کرونا تاثیری منفی‌ در تقاضای نفت داشته و قیمت آن را کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار