خشم کودکی کوچک، اما مشکل آفرین

یک روانشناس گفت: اگر خشم کودکی کنترل نشود منجر به پرخاشگری در بزرگسالی می‌شود.

خشم کودکی کوچک، اما مشکل آفرین نرگس غلامی روانشناس در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:تضاد‌های تربیتی و خلا عاطفی از عوامل پرخاشگری است.

او  با بیان به اینکه رفتار‌های تهاجمی یا پرخاشگرانه از شایع‌ترین اختلالات رفتاری به شمار می‌آید افزود:پرخاشگری‌های بین کودکان از نوع وسیله‌ای است.

این روانشناس بیان کرد:  این نوع پرخاشگری به خاطر متعلقات است و کودکان از یکدیگر اسباب بازی می‌قاپند و یکدیگر را هل می‌دهند.

غلامی با اشاره به اینکه به ندرت اتفاق می‌افتد که کودکان بخواهند به کسی آسیب برسانند یا از روی عصبانیت دست به پرخاشگری بزنند، گفت: پسر‌ها پرخاشگر‌تر از دختر‌ها هستند این تفاوت در غالب فرهنگ‌ها است که از سال دوم زندگی آشکار می‌شود.

او با بیان اینکه برای مقابله با پرخاشگری کودکان  باید تماشای کارتون‌های خشونت دار را کاهش داد،افزود:  برنامه‌های کارتونی به ظاهر معصومانه‌ی کودکان سرشار از داد و فریاد، هل دادن، برخورد‌های فیزیکی دارد و والدین بایدنظارت داشته باشند.

این متخصص روانشناس در ادامه تاکید کرد:اگر پرخاشگری کودک خرابی به بار آوردحس مسولیت پذیری او را تقویت کنید اسباب بازی‌های که در زمان عصبانیت پرت کرده جمع کند.

غلامی با اشاره به اینکه ورزش کردن از پرخاشگری کودکان کم می‌کند، افزود: ارتباط با فضای مجازی را برای کودکان کاهش داده و با کودکان بازی کنید تا فضای امن و صمیمی برای کودک فراهم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.