نامه نمایندگان جمهوریخواه کنگره به بن سلمان درباره کاهش تولید نفت

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ولیعهد عربستان از افزایش تولید نفت این کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اعلام کردند نگران این هستند افزایش تولید نفت عربستان در جریان بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، بازار نفت را متشنج کند.

نمایندگان جمهوری خواه در این نامه افزودند شکست در حل بحران انرژی، همکاری اقتصادی و نظامی بین آمریکا و سعودی را در معرض خطر قرار خواهد داد.

پس از عدم توافق اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، عربستان برای مقابله با روسیه و نیز تولید نفت شیل در آمریکا، اعلام کرد میزان عرضه نفت خود به بازار جهانی را از ۹ میلیون بشکه در روز به بیش از ۱۲ میلیون بشکه افزایش خواهد داد. همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان تقاضا برای طلای سیاه شاهد کاهش بود. همین اقدام رژیم سعودی منجر به سقوط بهای نفت به کمترین میزان در ۱۸ سال اخیر شد.

به دنبال آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد ریاض و مسکو بر سر کاهش ده تا ۱۵ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ تا ۱۵ درصد عرضه جهانی نفت به توافق رسیدند قرار است اوپک پلاس روز پنجشنبه کنفرانسی ویدئویی برگزار کند. این در حالی است که ترامپ خود متعهد به هیچگونه اقدامی از سوی شرکت‌های آمریکایی نشد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در پی گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه اوپک پلاس برای دستیابی به توافق خواهان کاهش تولید نفت آمریکاست، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت آمریکا بدون هیچگونه مداخله دولت فدرال حکایت دارد.

اوپک پلاس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از گفتگو‌های این گروه، عربستان روز جمعه میزبان کنفرانس ویدئویی وزیران انرژی کشور‌های عضو گروه ۲۰ با هدف کاهش پیامد‌های شیوع کرونا بر بازار‌های انرژی خواهد بود.

ریاض و مسکو در تلاش برای حل اختلافاتی هستند که ریشه در نشست ماه مارس دارد؛ نشستی که بدون توافق بر سر کاهش تولید نفت به شکست انجامید. از آن زمان، عربستان با مازاد عرضه درحال اشباع بازار نفت است.

یک منبع اوپک اعلام کرد هیچگونه توافقی بین ریاض و مسکو درباره رقم پایه هرگونه کاهش تولید حاصل نشده است و خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز گزارش داد کاهش تولید احتمالا از ماه مه به مدت سه ماه به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار