شهردار منطقه ۱۴ مطرح کرد؛

محدودیت مالی مانع تهیه اقلام بهداشتی نشد

عباسی درباره آخرین تصمیمات و اقدام‌های انجام شده برای مقابله با کرونا در سطح منطقه، توضیحاتی داد.

محمد عباسی شهردار منطقه ۱۴ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با کرونا در سطح منطقه، گفت:از همان روز‌های ابتدایی شیوه ویروس کرونا در پایتخت ما بنای کار خود را در سطح منطقه بر پایه آگاهی سازی شهروندان قرار دادیم و در این مسیر از ظرفیت شورایاری‌ها منطقه نیز استفاده شد.

شهردار منطقه ۱۴ افزود: در حوزه تصمیم گیری اتاق فکری تشکیل شد که با تمام دبیران شورایاری‌ها به شکل مجازی جلسه‌های متعددی برگزار شد تا بتوانیم در بخش آگاهی سازی شهروندان برای مقابله با کرونا تصمیم گیری مناسب کنیم.

عباسی با تاکید بر تهیه اقلام بهداشتی در سوله های مدیریت بحران سطح منطقه، تصریح کرد: با گذر از مرحله تصمیم گیری به مرحله اجرا رسیدیم که در آن جا تمام تجهیزات موجود را برای تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را به کار گرفتیم و با حرکتی جهادی از سوی بسیاری از افراد منطقه توانستیم اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا را با قیمتی پایین‌تر از قیمت تمام شده بازار تهیه و بین شهروندان منطقه توزیع کنیم.

او ادامه داد: پس از گذر از مرحله تهیه و تولید اقلام بهداشتی به بیمارستان بعثت مراجعه کردیم تا از ظرفیت و آمادگی این بیمارستان جهت پذیرش و بستری بیماران کرونایی آگاهی پیدا کنیم و در ادامه نیز از سوی منطقه به کادر مدیریتی بیمارستان بعثت این اطمینان خاطر داده شد که شهرداری منطقه با تمام تجهیزات مادی و معنوی از آن‌ها حمایت می‌کند.


بیشتر بخوانید: جزئیات پرداخت تسهیلات به رانندگان اتوبوسرانی متضرر از کرونا اعلام شد 


شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز بیمارستان بعثت، گفت: با تمام محددودیت‌های مالی موجود در حوزه مدیریت شهری چشم خود را بستیم و با تمام وجود به دنبال تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا بودیم، باید اعلام کنم که ساکنان منطقه ۱۴ پایتخت با تمام قوا در عرصه حضور داشتند و در این مسیر نیز تعدادی از مدیران و معاونان منطقه نیز به این بیماری مبتلا شدند.

عباسی ادامه داد: متاسفانه به دلیل سکونت تعداد بالایی از جانبازان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در سطح منطقه ۱۴ بسیاری از جانباختگان این بیماری در این منطقه از این قشر بودند.

او با اشاره به ضد عفونی معابر و منازل سطح منطقه ۱۴، گفت: شکل ضد عفونی معابر و منازل سطح منطقه ۱۴ به دو شکل انجام می‌شود که یکی از این مدل‌ها؛ راه اندازی یک تیم است و آنها به منازل افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است می‌روند و تمام نقاط آپارتمان را ضد عفونی می‌کنند تا بار روانی ایجاد شده در بین ساکنان ساختمان کاهش پیدا کند.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به آزاد سازی برخی از زندانیان و معتادان متجاهر، گفت: پس از آزادی تعدادی از زندانیان و معتادان متجاهر، شاهد بودیم بسیاری از این افراد که جا و مکان مشخصی نداشتند و یا از سوی خانواده خود طرد شده بودند به بوستان‌های سطح منطقه مراجعه کردند و به شکل کارتن خوابی پراکنده بودند که در همین مسیر نیز اقدام‌هایی متناسب باشیوه نامه‌های ستاد مبارزه با کرونا اقدام‌هایی برای جمع آوری آن‌ها انجام شد.

عباسی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کرونایی منطقه ۱۴ در سطح خوب است و با اقدام‌هایی که انجام شده است امیدواریم سطح شیوع ویروس کرونا باز هم کاهش پیدا کند.

او با اشاره به برخی از انتقاد‌ها از شهرداری منطقه ۱۴ برای جا به جایی نیرو‌های شهرداری منطقه، گفت: برخی از رسانه از روی غرض، تصمیمات مدیریت شهری که باید از زمان پیش از کرونا انجام می‌شد و بر اساس برخی از موارد عقب افتاد را تعدیل نیرو معنی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار