برنامه‌های نیمه شعبان در مشهد، مجازی برگزار می‌شود

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی، گفت: امسال با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی همه مساجد و مراکز فرهنگی تصمیم به اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی گرفتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی، با اشاره به مجازی بودن برنامه‌های نیمه شعبان امسال گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان، بیش از هزار بسته فرهنگی مهدویت به پرستاران و کادر درمان درگیر با کرونا اهدا می‌شود.
 
او درباره برنامه‌های بنیاد مهدی موعود خراسان رضوی در نیمه شعبان تصریح کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی همه مساجد و مراکز فرهنگی تصمیم به اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی گرفتیم.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی گفت: از جمله برنامه‌های امسال گسترش مباحث معرفتی مهدویت و برگزاری مسابقات با موضوع مهدویت برای سنین مختلف است.

موسوی افزود: ما برای برنامه‌های خود با آموزش و پرورش و صدا و سیما صحبت کردیم که با محتوایی که در اختیارشان گذاشتیم فرهنگ مهدوی، سبک زندگی و اخلاق مهدوی را اشاعه دهند.

او ادامه داد: بیش از هزار بسته فرهنگی مهدویت را در ایام نیمه شعبان با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پرستاران و کادر درمان کرونا اهدا خواهیم کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی با اشاره به پرتال جامع مهدویت گفت: یک سری محتوای الکترونیک شامل کتاب و اینفوگرافیک هم در پرتال جامع مهدویت قرار دادیم تا مجموعه‌های مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

موسوی درباره اهمیت نیمه شعبان گفت: پیامبر اکرم فرمودند که امت دوران غیبت، افضل همه دوران‌ها هستند و شب نیمه شعبان از نظر فضیلت بعد از شب‌های قدر قرار دارد.

او ادامه داد: اعمال و دعاهایی در این شب و روز نقل شده است که خصوصا در این بحران کرونا بهتر است توسط آن‌ها به خداوند متوسل شویم و برای همه جامعه بشریت طلب شفا کنیم چرا که مهدویت یک بحث جهانی است و فقط محدود به اسلام نیست.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان رضوی در پایان با اشاره به اهمیت توجه جوانان به مهدویت گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توجه ویژه‌ای به جوانان دارند و اصحاب حضرت مهدی(عج) هم اکثرشان جوان هستند؛ واجب است که جوانان ما در واقع یک جوان منتظر باشند و یک جهش در تولید محتوای مهدویت برای سایر جوامع داشته باشند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.