اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار در دارالعباده ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت ویژه برنامه «نسیم انتظار» به دور از هر تجمعی در استان یزد اجرا می‌شود.

اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار در دارالعباده ایرانحجت الاسلام کرمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: با توجه به فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و محدودیت در برگزاری مراسم و تجمعات مذهبی و دینی و بسته بودن درب امامزادگان و بقاع متبرکه، ویژه برنامه نسیم انتظار در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی در استان یزد اجرا می‌شود.

او افزود: در بخش تبلیغی، این ویژه برنامه، کاروان‌های نسیم انتظار از حداقل ۱۱ امامزاده سراسر استان یزد به راه می‌افتند و با حضور در سطح شهر و محلات و به ویژه مجتمع‌های مسکونی به ایراد مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه‌های سرود و تواشیح می‌پردازند تا لحظاتی شاد و معنوی برای استفاده مردمی که از پنجره خانه‌ها و پشت بام‌ها نظاره گر کاروان هستند، فراهم شود.

کرمی در ادامه با اشاره به بخش معارفی ویژه برنامه‌های نیمه شعبان، اظهارداشت: این بخش از برنامه‌ها که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، شامل اجرای برنامه استغاثه به امام زمان (عج) است که رایزنی‌هایی برای پخش برنامه توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت مهدی (عج) از شبکه استانی یزد در حال انجام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان یزد با بیان اینکه در این ایام ادعیه و مناجات ماه شعبان از طریق بلندگو امامزادگان و بقاع متبرکه پخش می‌شود، اضافه کرد: البته امسال به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن، اقدامات تبلیغی برای برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان به صورت مجازی در حال برنامه ریزی است.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: در بخش اجتماعی ویژه برنامه نسیم انتظار نیز طرح تبریکات مهدوی با قربانی و توزیع گوشت بین فقرا و نیازمندان به نیابت سلامتی و فرج امام زمان (عج)، تهیه بسته‌های حمایتی و اهدا آن بین خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت و تولید و توزیع اقلام بهداشتی بین کادر بهداشت و درمان و نیازمندان اجرا می‌شود.

او در پایان اظهارداشت: گسترش یاد و نام حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج)، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط فعلی جامعه، ترویج و تبیین اندیشه‌های مهدویت و انتظار حقیقی و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهمترین اهداف اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.