تعطیلی و پلمب بیش از ۸۰۰ واحد صنفی غیرضروری در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول از پلمب ۸۳۱ واحد صنفی غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پور آیین رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۶ مکان عمومی در این شهرستان فعالیت می‌کند، گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸، بازدید از ۵ هزار و ۶۳۲ مورد با تلاش بازرسان بهداشت محیط صورت گرفت.

او به پلمب و تعطیلی ۸۳۱ واحد صنفی غیرضروری در این شهرستان اشاره و بیان کرد: ۳۸ قلیان سرا برای جلوگیری از شیوع کرونا به صورت خودجوش تعطیل و ۴۳ قلیان سرا نیز به دلیل تمکین نکردن به دستور ستاد کرونا تعطیل یا پلمب شدند.

پور آیین اظهار داشت: ۱۲۳ مورد بازرسی مشترک نیز با همکاری فرمانداری، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری، دامپزشکی و سایر ادارات از مکان‌های مختلف مانند جایگاه‌های سوخت، هایپرمارکت‌ها، ادارات و سوپر پروتئین‌ها انجام شده و ۲۴ نانوایی به دلیل مشکلات بهداشتی قطع سهمیه شدند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول ادامه داد: ۶۱ نشست برون بخشی برای پیشگیری از کرونا و ضدعفونی برگزار شده و ۷۹ محل زندگی افراد مبتلا به کرونا گندزدایی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: نظارت بر دفن بهداشتی متوفیان کرونا، بازرسی از سامانه آبرسانی شهری و روستایی، نظارت بر دفن زباله‌های شهری و بیمارستانی و نظارت بر گندزدایی محیط‌های شهری و روستایی توسط بسیج و نیرو‌های جهادی از دیگر اقدامات مرکز بهداشت درخصوص مبارزه و پیشگیری از بیماری کرونا در دزفول بوده است.

او تصریح کرد: در روز‌های آینده تیم‌های پایش و نظارت بر گندزدایی مراکز حساس با حضور ۲۷۰ نفر از بسیجیان در ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی راه اندازی و اطلاعات جمع آوری شده در سامانه سیب ثبت خواهد شد.

پور آیین گفت: رستوران‌ها همچنان تعطیل هستند و فعالیت آن‌ها فقط به صورت بیرون بر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.