کانادا تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ارسال ماسک را تلافی می‌کند

در پی دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف صادرات ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی به کانادا، نخست‌وزیر این کشور واشنگتن را به تلافی تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، کانادا تهدید کرد تصمیم آمریکا به جلوگیری از ارسال محموله ماسک برای پزشکان کانادایی را تلافی می‌کند. 

جاستین ترودو،  نخست وزیر کانادا، گفت: سطح ارتباطات اقتصادی ما در دو سوی مرز نمود داشته است و بر این اساس ما منابع اساسی را از آمریکا دریافت کرده‌ایم و آمریکا نیز روزانه محصولات ضروری و نیز کمک‌های پزشکی از کانادا دریافت کرده است. مثلا هزاران پرستار کانادایی هر روز برای خدمت به مرکز درمانی دیترویت رفتند. این‌ها چیز‌هایی است که آمریکایی‌ها به آن متکی هستند و جلوگیری از انتقال محموله‌های ماسک و تجهیزات محافظت شخصی برای پزشکان کانادایی اشتباه است.

اظهارات ترودو پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به شرکت «تری ام»، تولید کننده ماسک و تجهیزات پزشکی این کشور دستور داد صادرات ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی خود را به کانادا و کشور‌های آمریکای لاتین متوقف کنند.

این شرکت در بیانیه‌ای درباره این اقدام هشدار داد و اعلام کرد این اقدام ممکن است واکنش متقابل دیگر کشور‌ها را به دنبال داشته باشد.

تصمیم واشنگتن در حالی صورت گرفته است که بیمارستان‌های سراسر جهان با توجه به شیوع ویروس کرونا با کمبود شدید تجهیزات پزشکی روبرو هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۰:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خداوند مکرشان را به خودشان برگرداند،
تفرقه اندازی بین مسلمانان را در دستور کار داشتند،
فتنه های مختلف در کشورها به راه انداختند،
حالا خودشان به جان هم افتاده اند،
پایان غرب نزدیک است انشاالله،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
درسته
آخرین اخبار