مشاوره تلفنی بهزیستی لرستان به هزار و ۷۰۳ شهروند نگران از کرونا

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: از ابتدای اسفندماه گذشته تاکنون یکهزار و ۷۰۳ تماس شهروندان در خصوص نگرانی‌های ناشی از کرونا پاسخ داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،ابتسام داشی با اعلام این خبر افزود: خدمات سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی با سه شیفت کاری انجام می‌شود و تاکنون سه هزار و ۷۷۷ مشاوره توسط کارشناسان این خط ارایه شده که ۵۵ درصد معادل بیش از یکهزا و ۷۰۰ تماس در خصوص کرونا بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به بارسنگین تالمات روحی خانواده متوفیان کرونا، مقرر شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان این خانواده‌ها را شاسایی کرده و خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها ارایه شود.

مشاوره تلفنی بهزیستی لرستان به هزار و ۷۰۳ شهروند نگران از کرونا

وی ادامه داد: علاوه بر خدمات مشاوره‌ای در راستای شناسایی و رفع مشکلات اجتماعی و روانی ناشی کرونا، اقدامات محله محور با کمک تسهیلگران نیز انجام شده و در این رابطه تسهیلگران در ۳۶ محله با ۷۰ محیط شهری و روستایی فعالیت دارند که عمده این محیط‌ها در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌ای شهر قرار دارند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بهزیستی استان به‌عنوان بسته‌های حمایتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در این ۷۰ محله تامین شده که از طریق پایگاه‌های سلامت و پیشگیری اجتماع‌محور اعتیاد توزیع می شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.