۵ هزار کودک ناشنوا با کمک بنیاد برکت شنوا شدند

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاکنون هزینه درمان کاشت حلزون ۵ هزار کودک ناشنوا مناطق محروم را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در سال ۱۳۹۸ بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار سرطانی و صعب العلاج با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال تحت پوشش بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام قرار گرفته‌اند و از ابتدای اجرای این طرح بیش از ۴۱۲ میلیارد ریال برای تامین هزینه دارو و کمک به درمان ۵۰ هزار بیمار کم بضاعت پرداخت شده است.

این خدمات برای درمان بیماران سرطانی مزمن و خاص است.

همچنین در سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۰۰۰ کودک با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تحت پوشش قرار گرفتند. از ابتدای اجرای طرح هزینه درمان و ارائه خدمات مربوط به کاشت حلزون گوش برای ۵ هزار نفر از کودکان ناشنوا و ناگویای مادرزاد خانواده‌های محروم در سراسر کشور با اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

لازم به ذکر است کاروان سلامت احسان شامل طراحی ساخت و تجهیز پنج دستگاه تریلر کلینیک سیار عمومی و دو دستگاه تریلر کلینیک سیار تخصصی در زمینه‌های دندانپزشکی شنوایی سنجی بینایی سنجی و آزمایشگاه‌ها و دو دستگاه کامیونت کلینیک سیار عمومی مجهز به تجهیزات آمبولانس، تله مدیسین و ۱۰ تخته چادر بادی بیمارستان صحرایی با ظرفیت کلی ۱۵۰ تخت خواب جهت خدمت رسانی به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال است. با اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ هزار بیمار از خدمات درمانی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار