واحد‌های گردشگری سمنان همگام با طرح فاصله‌گذاری تعطیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: تمام واحد‌های گردشگری استان، به منظور همراهی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال کرونا، تعطیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: چهار مجتمع خدماتی بین راهی و برخی هتل‌ها و رستوران‌ها برای ارایه خدمات در شرایط اضطرار زیر نظر کارشناسان بهداشت در استان سمنان فعال بودند و اکنون تمام این واحد‌ها به درخواست خود برای مشارکت در شکست ویروس کرونا تعطیل شدند.

او افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان واحد‌های گردشگری مانند برخی رستوران‌ها، تمام اقامتگاه‌های بوم گردی و برخی مجتمع‌های رفاهی بین راهی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیل شدند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نظارت بر اجرای این دستورالعمل را بر عهده داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: از بیست و پنجم اسفند٩٨ تا ششم فروردین امسال ۴۱۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری به عمل آمد که این تعداد بازدید به پلمب ۶ مورد از واحد‌های گردشگری شامل اقامتگاه بومگردی و رستوران بین راهی در استان به دلیل فعالیت غیرمجاز و غیربهداشتی، با وجود ابلاغیه وتاکید بر تعطیلی واحد‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا منجر شد.

جمال اظهار داشت: در ادامه نظارت‌ها از هفتم تا چهاردهم فروردین هیچ‌گونه تخلفی توسط واحد‌های گردشگری استان سمنان صورت نگرفته است.

او بیان کرد: در هشت شهرستان استان سمنان دستکم تیم‌های ۲ نفره نظارت بر تعطیلی واحد‌های گردشگری را برعهده دارند و از هفتم تا چهاردهم فروردین تخلفی طی نظارت‌ها ثبت نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: عمل به توصیه کارشناسان بهداشت مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه مهمترین راهکار در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تلقی می‌شود و واحد‌های گردشگری استان به منظور مشارکت در قطع زنجیره انتقال این ویروس واحد خود را تعطیل کردند تا مردم در خانه بمانند.

جمال یادآورشد: واحد‌های گردشگری تا هر زمانی که ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان دستور دهد تعطیل خواهد بود و در شرایط فعلی برای شکست ویروس کرونا لازم است هر فردی به سهم خود از منافع اقتصادی برای مقابله با ویروس کرونا بگذرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشور‌ها به این ویروس مبتلا شدند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.