سخنگوی ائتلاف آمریکایی: با ۵۲۰۰ نظامی در عراق می‌مانیم

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش تحت هدایت آمریکا اعلام کرد واشنگتن فعلا با ۵۲۰۰ نظامی در عراق می‌ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا در چهارچوب تاکتیک تغییر چینش نیرو‌های خود در عراق در روز‌های گذشته چند پایگاه را به ارتش عراق واگذار کرد.

ارتش آمریکا از پایگاه «کی وان» در کرکوک، پایگاه «القائم» در استان الانبار و «القیاره» در استان نینوی که هر سه استان در شمال عراق هستند، عقب نشینی کرد.

روزنامه «الشرق الاوسط» در همین زمینه درباره علت خروج نیرو‌های مذکور از «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش سوال کرد که وی در پاسخ مدعی شد: عملیات تحویل پایگاه‌ها به نیرو‌های عراقی از پیش برنامه‌ریزی شده و ارتباطی با شیوع کرونا یا حملات اخیر به این پایگاه‌ها که میزبان تعدادی از نیرو‌های ائتلاف هستند، ندارد.

وی گفت: این عقب نشینی‌ها به علت پیروزی‌های ارتش عراق در مبارزه با تروریسم است؛ به ویژه دو عملیات اخیر آن‌ها که تعداد زیادی از تروریست‌ها را هدف قرار دادند که فرصتی برای تداوم تحرکات تروریست‌های داعش باقی نگذاشته است.

کاگینز افزود: تعدادی از نیرو‌های ائتلاف به پایگاه‌های دیگر در عراق و کویت منتقل خواهند شد و برخی از آن‌ها به کشور بازمی‌گردند.

وی ادامه داد: آمریکا هم اکنون ۵۲۰۰ نفر از نیرو‌های خود را در عراق باقی خواهد گذاشت، در حالی که هزاران نفر از مستشاران و مربیان نظامی ائتلاف از سایر کشور‌ها در عراق حضور دارند. برخی نیرو‌ها که از پایگاه‌های عراقی خارج می‌شوند به کشور‌هایی می‌روند که از آنجا آمده‌اند و عده‌ای به پایگاه‌های دیگر در منطقه منتقل می‌شوند.

این در حالی است که روزنامه «نیویورک تایمز» شنبه گذشته در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برای افزایش تحرکات در عراق و هدف قرار دادن یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار