خواننده‌ای که اگر شجریان صدای او را داشت دنیا را فتح می‌کرد!

قصد صحبت از خواننده‌ای را داریم که محمدرضا شجریان درباره او گفت: اگر صدای وی را داشتم دنیا را فتح می‌کردم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا افتخاری از محبوب‌ترین خوانندگان موسیقی ایران به شمار می‌رود که برخی پژوهشگران و اساتید این حوزه، وی را به عنوان برترین خواننده پس از انقلاب نامیده‌اند. به جهت جسارت و شجاعت افتخاری در آزمودن مقام‌ها و سبک‌های مختلف موسیقیایی پاپ و سنتی به وی لقب مردهزارچهره موسیقی ایران نیز داده شده‌است. افتخاری در ۱۳۸۹ موفق به اخذ نشان چهره‌های ماندگار شد.

روند و مسیر فعالیت کاری و حرفه‌ای علیرضا افتخاری به غایت مسیر پرفراز و فرود و پرنوسانی بوده است و زندگی شخصی و خانوادگی وی نیز از تیررسی این حواشی و جنجال‌ها دور نمانده است. علیرضا افتخاری از زمان روی آوردنش به موسیقی پاپ و سنتی و با خواندن آلبوم نسیما در ۱۳۸۰ خورشیدی و آلبوم شکوه عشق با انتقادات اهالی موسیقی سنتی مواجه شد. ناگفته نماند که آلبوم نسیمای علیرضا افتخاری با استقبال فراوانی روبرو شد، این آلبوم ساخته فضل الله توکل بود که برپایه گام‌ها و دستگاه‌های موسیقی سنتی و با رنگ بوی مدرن و امروزی تنظیم شد. استقبال فراوان از آلبوم نسیما، پاسخ محکمی به انتقادات منتقدان بود، اما بیشترین انتقادات به آلبوم شکوه عشق علیرضا افتخاری به آهنگسازی فریدون خشنود بود که حتی دامنه انتقادات به آلبوم‌های بعدی ساخته فریدون خشنود هم تسری یافت. بیشتر منتقدان سبک خواندن، اشعار، تنظیم و ترکیب ساز بندی این آلبوم‌ها را نامناسب می‌دانستند. علیرضا افتخاری در برنامه تلویزیونی شب شیشه‌ای به این انتقادات اینگونه پاسخ داد: من تابه حال ده‌ها ابوعطا خوانده ام ده‌ها افشاری و چندین سه گاه و همه مانند هم بوده است. من حق دارم به عنوان یک خواننده تجربیات جدید داشته باشم. برای افتخاری بعد از رضایت خدا و مردم بازگشت سرمایه سرمایه گذاران مهم است.

علیرضا افتخاری در پاسخ پرسش و انتقاد مجری که چرا اینقدر پیاپی آلبوم منتشر می‌کنید، نیز گفت: علیرضا افتخاری اهل خوش نشینی نیست که سالی یک آلبوم بدهد. من با آهنگسازان جوان کار می‌کنم و بدین صورت به فعالیت هنری ام به صورت فعال ادامه می‌دهم و به پرورش آهنگسازان جوان کمک می‌کنم.

درباره علیرضا افتخاری

زندگی نامه

علیرضا افتخاری مهیاری در دهم فروردین ۱۳۳۷ خورشیدی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی از همان کودکی بسیار خوب و رسا می‌خواند. آموزگار نخست افتخاری استاد طباطبایی نوازنده روشندل ویولون بود که به پیشرفت افتخاری کمک‌های شایانی کرد به طوری که صفحاتی از افتخاری در نوجوانی به وسیله شرکت رویال در استودیو طنین ضبط شد.

اما وقتی افتخاری در ۱۴ سالگی نزد جلال الدین تاج اصفهانی افتخار شاگردی نصیبش شد، تاج اصفهانی وی را از خواندن و ضبط صفحه بر حذر داشت و یادگیری کامل ردیف‌ها را از وی خواست. افتخاری با پشتکار و علاقه خاصی فرموده‌های استاد را آویزه گوش خود می‌کرد و سعی داشت که بیشترین بهره را از یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایران ببرد. تاج اصفهانی علاوه بر گنجینه‌های موسیقی ایرانی، دارای منش‌های اخلاقی نیکویی هم بود که زبانزد خاص و عام است و یکی از آموخته‌های تاج به تمامی شاگردانش در وهله نخست همین منش‌های اخلاقی بود. شاگردی استاد بزرگی، چون تاج اصفهانی نقطه عطفی در زندگی هنری افتخاری بود به طوری که افتخاری موفقیت هایش را مرهون استاد تاج می‌داند و از ایشان همیشه به احترام و نیکی یاد می‌کند.

درباره علیرضا افتخاری

تاج اصفهانی از نخستین و تاثیرگذارترین اساتید علیرضا افتخاری بوده است.

علیرضا افتخاری در ۱۳۵۷ خوشیدی با حضور بزرگانی نظیر داریوش صفوت، مهدی فروغ، علی‌اکبر شهنازی و علی تجویدی در آزمون باربد موفق به کسب رتبه نخست شد. او درباره آن دوران و جایزه باربد گفته است: استاد شهنازی دستش را روی دوشم گذاشت و فرمود که مواظب خودت باش تو دیگر خواننده این کشور شدی. من هم زانو زدم و دست ایشان را به احترام بوسیدم.

افتخاری در ۱۳۶۰ خورشیدی که تاج اصفهانی به دیار باقی شتافت، نزد غلامرضا دادبه رفت. استادی که با وجود اینکه استاد معروفی در زمره موسیقی ایران نبود، اما دارای گوش و هوش موسیقایی قوی بود و سهم به سزایی در احیای سبک دشتستانی داشت. دادبه با افتخاری آواز و دو بیتی محلی و نیز صداسازی کار کرد. محمدرضا شجریان اینچنین از دادبه می‌گوید: از سال ۱۳۵۸ خورشیدی و بعد از انقلاب، من با آقای دادبه یکی از اساتید اندیشه و مردی عارف که سررشته موسیقی داشتند، آشنا شدم و در جلسات راجع به دیدگاه هنر و بنیاد‌های هنر و جامعه‌شناسی هنر و دوران‌شناسی هنر صحبت و بحث می‌کرد … ردیف و تصنیف کار نمی‌کردند و یک مقدار شیوه دشتستانی را از ایشان گرفتم. شاید مهم‌ترین بخش زندگی هنری من آشنایی با ایشان است و درک کلاس ایشان از ۱۳۵۸ خورشیدی که هنوز هم ادامه دارد.

درباره علیرضا افتخاری

غلامرضا دادبه از چهره‌های مهجور تاریخ موسیقی ایرانی که شجریان و افتخاری از مهم‌ترین شاگردانش محسوب می‌شوند.

افتخاری در فاصله ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۳ خورشیدی آلبوم آتش دل را به یاد استادش تاج اصفهانی خواند. وی در همین سال‌ها نزد بزرگانی نظیر حسن کسایی و جلیل شهناز هم کسب علم می‌کرد به طوری که درباره کسایی می‌گوید: روزی با استاد کسایی سه گاه کار می‌کردیم و استاد از اول سه گاه؛ خیلی تشنه بودند، اما تا آخر سه گاه این عطش پابرجا بود و همچنان ادامه می‌دادند.

افتخاری بعد از آتش دل بنا بر فرموده پدرش، تا سه سال نخواند و بعد از سه سال با موافقت او کار‌هایی نظیر راز و نیاز با حسین علیزاده و مهروزان با محمد علی کیانی نژاد را اجرا کرد.

افتخاری در سال‌های اولیه دهه ۶۰ خورشیدی؛ اجرا‌های خصوصی نیز به همراه اساتیدی، چون حسن کسایی؛ حبیب الله بدیعی، غلامحسین بیگجه خانی و جلیل شهناز داشت که البته این آثار تک نسخه‌ای بودند و هیچگاه منتشر نشدند.

برای نخستین بار در ۱۳۶۳ خورشیدی با آوازی به نام قصه گیسو در ماهور و با نی محمد علی کیانی نژاد در سریال تلویزیونی امیرکبیر صدای ایشان از تلویزیون پخش شد.

درباره علیرضا افتخاری

امیرکبیر یکی از سریال‌های محبوب دهه ۶۰ تلویزیون با موسیقی کامبیز روشن روان و صدای علیرضا افتخاری

اواخر دهه ۶۰ خورشیدی برای علیرضا افتخاری با کنسرت‌های پیاپی در کشور‌های مختلف مصادف شد و از این کنسرت‌ها می‌توان به کنسرت راه ابریشم در ۲۸ شهر و کنسرت آلمان (مقام صبر به همراهی پرویز مشکاتیان) اشاره کرد. در یکی از همین کنسرت‌ها در ونکور کانادا شایعه بمب گذاری در سالن سبب شد که افتخاری به مدت ۶ ساعت بدون امکانات صوتی در فضای آزاد برنامه اجرا کند که خود افتخاری هم از ۶ ساعت خواندن پیاپی هنوز متعجب است آن هم بدون امکانات صوتی!

افتخاری در ۱۳۶۸ خورشیدی در ژاپن با عارفی آشنا می‌شود که در پی این آشنایی به ختن چین نزد ایشان رفته و در آنجا عرفان و سلوک عرفانی را تجربه می‌کند. به طوری که در بازگشت در آثارش تحول پیدا می‌کند و احساساتش در حین خواندن به طور کامل تغییر می‌کند.

ناگفته نماند که افتخاری نخستین فردی بود که بعد از انقلاب، اشعار حافظ را به صورت ترانه و تصنیف خواند. تصنیف‌هایی نظیر روز هجران و نفس باد صبا از این گونه اند.

درباره علیرضا افتخاری

اجرای ارکستر ملی ایران با خوانندگی علیرضا افتخاری

او در اوایل دهه ۷۰ خورشیدی با ارایه آثاری نظیر نازنگاه، نیلوفرانه، سروسیمین، یاد استاد و ... تبدیل به چهره‌ای شناخته شده نزد مردم شد. در همین سال‌ها در برنامه تماشاگه راز به همراهی اساتیدی نظیر جلال ذوالفنون، بهزاد فروهری و شهریار فریوسفی به اجرای آثاری بداهه خوانی و نیز قطعات ضربی پرداخت که نمونه‌ای از این آثار در آلبوم مستانه و شب عاشقان بعد‌ها عرضه شد.

در اواخر دهه ۷۰ خورشیدی نیز کنسرت‌ها از سر گرفته شد، اما این بار در کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی که نمونه‌ای از این کنسرت ها، کنسرت لندن محسوب می‌شود که آلبوم آن در ۱۳۸۵ خورشیدی منتشر شد. از ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ را می‌توان دوره اوج افتخاری به‌شمار آورد که به‌طور متوسط پنج آلبوم در سال می‌خوانده‌است.

سومین و آخرین دوران کاری افتخاری از ۱۳۸۹ خورشیدی تا اکنون را در برمی گیرد که بسیار کم‌کار بوده و به طور متوسط چهار سالی یک آلبوم را ارایه داده‌است.

علیرضا افتخاری تا پیش از ۱۳۸۰ خورشیدی یک خواننده کم حاشیه محسوب می‌شد که کم‌تر مصاحبه می‌کرد و به ندرت کنسرت برگزار می‌کرد، اما از آخرین سال‌های دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ خورشیدی در برنامه‌های تلویزیونی مانند: کاروان و ضیافت با اجرای سهیل محمودی مجری و ترانه‌سرا ظاهر می‌شد به صورت بداهه به خوانش آواز و تصنیف می‌پرداخت.

سبک و ویژگی آثار افتخاری

افتخاری در دوران آغازین فعالیت موسیقیایی خود به مکتب اصفهان و روایت آوازی تاج اصفهانی وفادار بود. او در این دوران حدود ۱۵ آلبوم خوانده که سیر تحول سبک افتخاری را به نمایش می‌گذارند. او با انتشار آلبوم آتش دل به توصیه فرامرز پایور در ۱۳۶۲ خورشیدی کار خود را شروع کرد و با آلبوم نیلوفرانه در ۱۳۷۵ خورشیدی سبک آوازی خود را یافت. از معروف‌ترین آثار افتخاری در این دوران می‌توان به این آلبوم‌ها اشاره کرد: مهمان تو (جمشید عندلیبی)، شور عشق (فریدون شهبازیان)، راز و نیاز (حسین علیزاده)، مقام صبر (پرویز مشکاتیان)، زیباترین (محمدجواد ضرابیان)، سرمستان و … اشاره کرد.

درباره علیرضا افتخاری

افتخاری در این دوران یک خواننده وفادار به موسیقی سنتی بوده و آواز‌های قابل توجهی نیز دارد. در ابتدای این دوران، حجمِ بیشتر آلبوم‌های او آواز بوده‌اند، اما در اواخر آن به ارایه یک یا ۲ آواز در هر آلبوم و خواندن حدود ۶ قطعه تصنیف رسید. این در حالی است که برخی آلبوم‌ها نظیر امان از جدایی و تازه به تازه هر ۲ از ساخته‌های محمد جلیل عندلیبی، به‌طور کامل فاقد آواز بوده‌اند و هر آلبوم ۸ قطعه تصنیف داشته‌است. در این دوران بسیاری از تصنیف‌های افتخاری در میان مردم مشهور شد و به روی زبان‌ها افتاد از جمله تصنیف‌های: گل من چندین منشین غمگین، بسته دلم به موی تو تازه به تازه نو به نو،‌ای ساقی ما سرمستان،‌ای یادت از دل و جان در همه جا … لحظه لحظه می‌دود دلم به سوی تو و …. افتخاری در این دوران از آواز خوانی به طرف تصنیف خوانی و روایتی عامه پسند از موسیقی ایرانی سوق یافته‌است. در این دوران او رفته رفته از دیدگاه منتقدان که آواز را بیشتر می‌پسندیدند به سمت تصنیف و آنچه موسیقی عامه پسند دانسته می‌شود، حرکت کرد. تعدادی از طرفداران موسیقی سنتی، این را یک افول دانسته‌اند. هرچند شماری دیگر، آن را ستوده‌اند و خلق فضا‌های جدید می‌دانند.

دوره دوم فعالیت افتخاری همانگونه که پیش‌تر ذکر شد در فاصله ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۹ خورشیدی سپری شد. در ابتدای این دوران افتخاری که به ۴۰ سالگی نزدیک شده‌است، سبک و سیاق خوانندگی خود را می‌یابد و در ادامه این راه بهترین آثار خود را اجرا می‌کند. خوانندگی آلبوم‌های دنبال دل به آهنگسازی علی تجویدی و همایون خرم و قلندروار به آهنگسازی عماد توحیدی در این دوران بود. در این دوره افتخاری بسیار پرکار و آلبوم‌های او بسیار پرفروش بوده‌اند. نیلوفرانه، یاد استاد و قلندروار در زمان خود، رکورد‌های فروش را جابجا کردند تا آنجا که نیلوفرانه پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی ایران لقب گرفت.

درباره علیرضا افتخاری

آلبوم نیلوفرانه علیرضا افتخاری در ۱۳۷۴ خورشیدی با فروش سه میلیون نسخه، عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی بعد از انقلاب را دارد.

در این دوران افتخاری آواز خواندن را حذف می‌کند و تنها در چند آلبوم قطعاتی کوتاه آن هم در ردیف دشتی ارایه می‌دهد. افتخاری در این ایام تصنیف‌های بسیاری خواند و این قطعات را تکنیکی و شنیدنی اجرا کرد. آثاری از آهنگسازان پرشمار که گاه عالی و گاهی معمولی بودند. ریسک پذیری افتخاری در اجرای آثار متفاوت گاهی اوقات برای او دردسر‌های فراوانی تولید کرد. خوانندگی آلبوم‌های پاپ سنتی شکوه عشق، شب کوچه‌ها و عطر مهر همگی به آهنگسازی فریدون خشنود که دارای فضای پاپ بودند و ملودی، تنظیم و ریتم آن‌ها با آثار پیشین افتخاری فاصله بسیاری داشت و بیشتر شبیه به آثار خوانندگان پیش از انقلاب بود.

نقطه عطف دوران کاری افتخاری، اهتمام او بر خواندن تصنیف و پرهیز از آواز بود که در همین دوره نمایان شد و به بلوغ رسید. در گذشته تصور بر این بود که خوانندگان توانا، آواز می‌خوانند و هرکه نمی‌تواند آواز بخواند به سراغ تصنیف می‌رود. به این صورت سطح تکنیکی تصنیف خوان‌ها از آوازخوان‌ها پایین‌تر بود. چراکه در گذشته مشهورترین تصنیف‌ها را بانوان می‌خوانند و آواز‌ها را آقایان. افتخاری که از همان آلبوم‌های نخستین خود نشان داده بود؛ در خواندن آواز بسیار ماهر است؛ حالا تغییر مسیر داده بود؛ می‌خواست تصنیف خوان باشد و نه آوازخوان. او را باید نخستین خواننده‌ای دانست که میان آواز و تصنیف، دومی را ترجیح داد و باوجود میل موسیقی دانان حرفه‌ای به سراغ پاسخگویی به نیاز عامه رفت؛ تصنیف خواند و از آواز چشم پوشید. او که نقد‌های گزنده را به جان خریده بود در این مسیر مجموعه‌ای از آثار منتقد پسند را نیز اجرا کرد.

درباره علیرضا افتخاری

امروزه به نظر می‌رسد، راهی که افتخاری در پیش گرفت و تصنیف خوانی و اجرای تکنیکی آن را در اولویت قرار داد و گاهی پاپ خواند به وسیله شمار زیادی از خوانندگان جوان موسیقی سنتی نظیر: همایون شجریان، علیرضا قربانی و محمد معتمدی ادامه دارد.

افتخاری در نظر دیگران

در ادامه این گزارش اظهار نظر برخی از بزرگان موسیقی و تاثیرگذاران این هنر محبوب و مردمی درباره علیرضا افتخاری آمده است:

درباره علیرضا افتخاری

محمد رضا شجریان (استاد آواز): اگر من صدای افتخاری را داشتم، دنیا را فتح می‌کردم.

حسین خواجه امیری معروف به ایرج (خواننده): افتخاری، ستاره‌ای است که در بعد از انقلاب ظهور کرده است.

علی جعفریان (آهنگساز آلبوم افسانه): تا صد سال آینده فکر نمی‌کنم خواننده‌ای مثل افتخاری پدید بیاید.

عباس خوشدل (آهنگساز آلبوم نیلوفرانه): ارکستر و خواننده با آهنگ زنده است. این آهنگ است که می‌تواند خواننده را به اوج برساند و این را تجربه نشان داده است و برعکس آقای افتخاری باعث می‌شوند که آهنگ‌ها به اوج برسد کما اینکه آقای افتخاری خواننده بسیار خوش‌صدا و صاحب نامی بود و هست. به نظر من، آقای افتخاری یکی از بهترین خواننده‌هایی است که بعد از انقلاب ظهور کرده است. از نظر وسعت صدا و همچنین رنگ صدا و جذابیت صدا و به خصوص اطلاعاتی که در مورد اشعار قدما به خصوص حافظ دارد. آقای افتخاری در کار‌هایی مثل نیلوفرانه و رازگشا به نحو بسیار مطلوبی و شاید بیش از توان خود ارج گذاشته است. با در نظر گرفتن مطالب فوق و از آنجا که من علاقه شدیدی به صدای ایشان داشته و دارم گاهی متأثر می‌شوم که این خواننده دوست‌داشتنی چرا باید از کار‌های سست استفاده کند؟

درباره علیرضا افتخاری

محمد جلیل عندلیبی (آهنگساز آلبوم امان از جدایی): علیرضا افتخاری بی شک یکی از بهترین و با استعدادترین خوانندگان ماست. علیرضا افتخاری، از آن دسته هنرمندانی است که در این وضعیت کاری، همیشه کار کرده؛ هر چند روند رو به بالا و پایینی داشته است. در این رفت و برگشتی که علیرضا افتخاری میان موسیقی سنتی و پاپ داشت، خیلی از طرفدارانش را از دست داد.

درباره علیرضا افتخاری

سیدعلی‌رضا میرعلی‌نقلی (منتقد و پژوهشگر موسیقی): مشکل بتوان توانایی‌های افتخاری در کار خود را در خواننده‌ای دیگر پیدا کرد. منظور از توانایی به قول قدیمی‌ها فقط شش‌دانگ خواندن و چهچهه زدن نیست. در عصر وسایل پیشرفته ضبط و پخش و در دوره‌ای که نود و چند درصد نیاز‌های موسیقایی مردم از طریق کالای صوتی تحصیل می‌شود نه از طریق اجرای زنده، این توانایی‌های فیزیکی کمتر به کار می‌آید. تسلّط افتخاری در خواندن سبک‌ها و روش‌های مختلف است و حتی موسیقی طبقات مختلف فرهنگی، نداشته‌ایم و نداریم خواننده‌ای که هم بتواند ردیف استادش را خوب بخواند (البته اگر انگیزه و حوصله داشته باشد و تمرین کند)، هم مدل خوانندگان برنامه گل‌ها را خوب از آب دربیاورد، هم ضربی و تصنیف قدیمی بخواند (نوار «آتش دل» با تنظیم استاد پایور را شنیدید)، هم از عهده ترانه‌های محلی خوب برآید و هم موسیقی مردمی را با همان لحن و لهجه حتی گیراتر و گرم‌تر از اصل ادا کند. درست مثل بازیگری منعطف و آماده که نقش‌های متضاد و مختلفی را با مهارت اجرا می‌کند و خود را طوری به جای آن‌ها می‌گذارد که بیننده جریان زندگی و حضور را پشت این نقش حس کند. افتخاری در آواز چنین شخصیتی است: بازیگری به هزار چهره.

درباره علیرضا افتخاری

جذاب ترین اخبار امروز در سرویس وبگردی

آموزش آشپزی؛ از مرغ ترش مازندرانی و شکر رنگی تا شله خرمایی با اروز تاپادو

یگان هوادریای ارتش چند نوع بالگرد و هواپیما دارد؟ + تصاویر

مردی که ۲ چهره داشت!+ عکس

قبل کرونا کدام عید مانند امسال خانه نشین شدیم؟

چه بیماری هایی در بین رانندگان حرفه ای رایج است؟

نام‌های جالبی که یک رزمنده برای آرپی‌جی و نارنجک اختراع کرده بود

سیستم ایمنی بدنتان را با ۱۵ خوراکی بیمه کنید

تمام روش‌های پیشگیری از موخوره مو‌ها

این روستا‌ها بیکار ندارند!

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
آقا هادی چرت نگو باشگاه خبر نگاران جوان افتخار ماست وسلیقه اش 20 وبمانندش نیست . درود بر هنر هنرمندی ایران جوان
United States of America
masoud
۰۰:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
علیرضا افتخاری متولد محله گلزار واقع در خیابان احمد آباد اصفهان، والدین ایشان از اهالی شهرستان مرق و مهیار واقع در سی کیلومتری اصفهان از طرف خروجی اصفهان به شیراز بودند که در جوانی به اصفهان مهاجرت داشتند،این مورد در باره هوشمند عقیلی از خوانندگان پیش کسوت نیز صدق میکند و پدر ایشان در جوانی به اصفهان مهاجرت می‌کند و همینجا ازدواج می‌کند که حاصل ازدواج آنها پسری بنام هوشمند بوده، محل دقیق تولد ایشان پشت مسجد امام در میدان نقش جهان و مجاورت با خیابان نشاط میباشد ،، بگذریم ،، در مورد صدا و اجرا می‌توان گفت که هردو استاد یعنی شجریان و افتخاری صاحب سبک بوده و از صدای دلنشینی برخوردارند و بهتر است هیچکدام را با دیگری مقایسه نکنیم
United States of America
masoud
۰۰:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
استاد
Iran (Islamic Republic of)
محسن رنجبر
۲۰:۲۴ ۱۰ دی ۱۴۰۲
سرتسلیم واردات خاص وخالص خدمت استاد افتخاری نازنین وهمه بزرگ مردان عالم موسیقی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۰۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
هنرمند باید در قلب مردم جای داشته باشد تا برای همیشه زنده بماند ، هنربندی که سرسپرده حکومتی‌ها باشد محکوم به فناست ...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
بخوایم منصف باشیم همه میدونیم افتخاری قربانی سیاسی بازی یه سری جریان ها شد
چطور ممکنه کسی که با اساتید بزرگی مثل پرویز مشکاتیان، عباس خوشدل، حسین علیزاده، محمدعلی کیانی‌نژاد، عندلیبی، جلال ذوالفنون و .... کار کرده خواننده خوبی نباشه
تویی که دست کم میگیریش، یعنی تو از این اساتید بیشتر میفهمی؟
همین، آدم حیفش میاد که کارنامه ی هنری یه نفر رو بعضیا اینجور راحت از بین میبرن
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد دفتریان
۱۹:۰۹ ۰۴ تير ۱۴۰۱
سلام
به نظر بنده این بحث با این روش به جایی نخواهد رسید.
دلیلش اینه که این نظرات مطرح شده سلیقه و نظر شخصی هست و ارزش علمی و تخصصی ندارد.
اگر بنا بر نتیجه گیری باشد لازم است حتما اساتید و متخصصان این فن و هنر ورود کنند و نظر بدهند.
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حر
۱۱:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
بهتر نبود خودشون دنیا را فتح میکردن. قیاس مع الفارق نکنید. استاد شجریان قابل قیاس با هیچ خواننده ای نیست. بیشتر موسیقی گوش بدید و مطالعه بیشتری بکنید.موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
شجریان مگه کی آنقدر خودتونو گم کردید ما داخل ایران خیلیهارو داریم که صداشون بهتر از شجریان ولی متاسفانه به خاطر مشکل مالی شناخته نشدن
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۲:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ایکاش آقای افتخاری هرگز سمت موسیقی پاپ نمی رفتند. صدای ایشان برای موسیقی سنتی طراحی شده و اصلا مناسب سبک پاپ نیست. تغییر سبک برای بدست آوردن طرفداران جدید اثر معکوس دارد. زیرا افراد طرفدار این سبک موسیقی ترجیح می دهند به آهنگ همان خوانندگانی گوش کنند که از اول موسیقی پاپ می خواندند و از طرفی دیگر طرفداران سبک سنتی به آهنگ های جدید پاپ ایشان علاقه نشان نخواهند داد. اگر ایشان به سبک خودشان وفادار مانده بودند امروز مانند استاد بنان و شجریان از اساتید بنام موسیقی سنتی بودند. ولی حیف و افسوس. هنوز هم کارهای سنتی ایشان خاطره انگیز هستند و نه آهنگ هایی که در سبک پاپ خوانده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۶:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای افتخاری که حتا اسمش در کنار نام شادروان استاد شجریان دیده نمیشه، اوایل خوب شروع کرد. ولی خیلی سریع گام به سمت بازاری‌خوانی برداشت و خودش رو از چشم کسانی که موسیقی رو خوب میشناسن انداخت.
سیاسی بازی‌هاش بماند. در ویژه برنامه‌های مختلف هم متاسفانه بی‌سوادی و عدم آگاهی خودش رو در زمینه‌های مختلف نشون داده. کاش مثل اوایلش می‌موند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظور استاد شجریان جنس و تن صدای افتخاری هست . وگرنه تکنیک استاد شجریان خیلی بالاتر از افتخاری هست . در ضمن افتخاری خیلی سابقه فالش دارد
اگر استاد شجریان جنس صدای افتخاری را دئاشت یا افتخاری تکنیک استاد شجریان را داشت خروجی ان اثاری بسیار بهتر و عالی تر بود
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
عکس وسط صفحه رو حذف کن این چه عکسیه چرا هرچی آدم متواضع تر باشه بیشتر ندید گرفته میشه؟ بیشتر کوچیکش میکنید؟ جایگاه علیرضا افتخاری اون پایین و بعد از عقیلیه یعنی؟
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۶:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
خوننده فقط ایرج بسطامی، روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
استاد ایرج و گلپا واقعا عالی هستن.حیفه آدم آهنگ سنتی اینا رو گوش نده بره شر و ور امروزی گوش بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام به نظرم علیرضا افتخاری بهترین خواننده جهانه چون استادش استاد تاج اصفهانی هست عشقی عشقی تفتخاری
Iran (Islamic Republic of)
Leili
۱۰:۴۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
صدای شجریان بهتر هست در این هیچ شکی نیست ...
در ضمن انقدر حقایق را جور دیگر نشون ندید!
احساس میکنم سایتت بازدید ندارع برای همین این رو گفتی ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
افتخاری مردم را باموسیقی سنتی وایرانی اشتی داد کم لطفی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی الهیاری
۲۰:۴۶ ۱۳ دی ۱۴۰۰
هیچکس نمیتواند در مورد استاد شجریان اظهار نظر کند هیچ خواننده ای را نمی توان با استاد شجریان مقایسه کرد.اولین و آخرین حرف خوانندگی را در کره زمین فقط و فقط مربوط به استاد شجریان می باشد.استاد شجریان تکرار ناشدنی است.
Iran (Islamic Republic of)
فخرالدین
۰۰:۴۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ِصدا و آواز اول ایرج بعد گلپا بعد تاج اصفهانی بعد شجریان،،، بقیه خوانندگان بعد اینها قرار می گیرند ،،،، این رده بندی آقای سپنتا انجام داده که الحق درست است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۲:۱۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
استاد شجریان به معنای واقعی کلمه استاد آوراز بود و تکنیک بالایی در اجرای آواز داشت. ولی صدای ایشون به دلنشینیِ صدای افتخاری نیست.
این حرفهای نیش دار هم که در مورد این دو عزیز زده میشه به خاطر حب و بغض های سیاسی هست و فاقد ارزشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا هی این استاد اون استاد میکنین.هرکس صلیقه خودش را عنوان کرده همه شون انسانند ودارای نقاط قوت وضعف.
Iran (Islamic Republic of)
Melika
۱۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دوستی که گفت شجریان تقلید می‌کنند نتوانستم صبر کنم :
استاد شجریان که آهنگهای وی را برخی تقلید واضح میکردند در این مورد گفت:
من هیچ مشکلی با کسانی که از آهنگهای من بازخوانی می‌کنند ندارم ؛
اما تا کی میشه به این تقلید ها ادامه داد !؟بالاخره دیگه خودش هم به یک جایی میرسه که نمیدونه راه رو چطور ادامه بده ...
باید خلاقیت داشت
...
که استاد داشتند
سبکشان هر چند سنتی بود ولی با تمام خوانندگان دیگر فرق داشت ...
استادهایی مانند استاد شجریان و استاد بنان تکرار ناشدنی هستند ؛
اساتیدی که در هر دهه که نه ولی در هر قرن شاید نمونه های چون آنان بیاید ...
همه خوانندگان خوب هستند ولی یقینا اسم استاد برازنده هر کس نخواهد بود و هر چند صدای استاد را پخش نمی‌کنند و بد گویی از ایشان رواج دارد ولی این یک حقیقت هست که ماه را یا خورشید را هر چند پشت ابر پنهان کنی باز پرتو آن می‌تابد ...
از لابه لایه روزنه های ریز ولی به اندازه روشن کردن تمام عالم و شهر کافی ست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۰
هیچوقت با موسیقی سنتی حال نکردم حوصله ادم سرمیره کلا هیچ احساس و هیجانی ب ادم نمیده پاپم زیاد گوش نمیدم ولی اهنگ محسن یگانه بهت قول میدم قشنگ بود بیشتر ترپ متال و رپ سنگین گوش میدم
Canada
امید
۱۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
من برای آقای افتخاری احترام قائلم و از صدای ایشان لذت فراوان برده ام. ولی این مقایسه قطعا ناشی از عدم آگاهی از موسیقی است.
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۳:۱۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ازهمه ی اینها بالاتردرآوازکه خواندنش درموسیقی اصیل ازهمه مهم تر وسختره
Iran (Islamic Republic of)
بیژن طاهری
۱۴:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
با سلام من چنین چیزی را اصلا قبول ندارم. زمانیکه آقای افتخاری کاست یاد استاد را تهیه کرد مشخص شد که از پس صدای دلکش برنیامد حالا چگونه اگر شجریان صدای او را داشت دنیا را فتح میکرد؟ این مطلب از اینجا مشخص میشود که بزرگ نمایی شده که همه می دانند دنیا فتح شدنی نیست. همیشه کسی هست که بهتر از تو میخواند. همیشه کسی هست که بهتر از تو می خواند. سپاس
Germany
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
1- چرا مثبت و منفی ها رو میزنیم در تعداد تغییری داده نمیشه؟؟
2- صدای شجریان به گرد پای افتخاری هم نمیرسه اما افتخاری به خاطر ساده و یک رنگ بودن و سیاست باز نبودن موردظلم قرار گرفته ولی شجریان که راه ریا و مردم مردم گفتن رو خوب بلد بوده و در جهت خواست سیاست بازان هوچی گر و فحاش حرکت کرده از کاه او کوه ساختن... همین شجریان اگه یه کلمه علیه مطامع اینها حرف میزد اورا هم مانند افتخاری لجن مال می کردن ، البته آخرتش بخاطر چسبیدن به دروغگوها و فریبکارها به گند کشیده شد ولی در دنیای فانی و زودگذر عناوین و القابی مثل خسرو آواز! به او دادن که هیچ گره ای از حیات اخرویش باز نخواهند کرد... این جریانهای سیاسی کثیف برای رسیدن به اهدافشون مرده خوری هم می کنن و از مرده شجریان هم نمی گذرن... صرفنظر از این قضایا زیبایی صدای افتخاری به نسبت شجریان اونقدر آشکار هست که نیاز به متخصص بودن نداره و بخصوص در هنگام مقایسه برخی آثار مشابه که هردو نفر خوندن این تفاوت کاملا واضح و آشکاره... هرچند من خودم از کسایی بودم که تا دهه 70 به دلیل تعصبی که نسبت به شجریان داشتم نمیخواستم قبول کنم افتخاری قشنگتر از اون میخونه ولی بالاخره تسلیم واقعیت شدم ... من تعجب میکنم این همه سایتهای مختلف و معتبر در فضای مجازی هستن چرا یکیشون از اساتید بزرگ موسیقی ایران که فصل الخطاب و مورد قبول همه هستن دعوت نمیکنه تا در یه گردهمایی و گفتگوی رسانه ای مقایسه و اظهار نظر روشن و شفافی برای معرفی بهترین صداهای ایران داشته باشن تا این دعواها هم خاتمه پیدا کنه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا رحیمی
۲۱:۳۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
من که متوجه نشدم چی گفتی ولی کلا ادبیاتت به درد بحث های فرهنگی و هنری نمی خوره! در ثانی شجریان اصلا کی وارد سیاست و تلویزیون شده که ما خبر نداریم تا بوده که ما همش افتخاری رو دیدیم و حرف زدن ایشون رو شنیدیم! البته یه حرفتون کاملا درسته شجریان ( استاد شجریان) خیلی سیاست داشتن اما سیاست چه طور آواز خوندن! به خاطر همین بهم خسرو آواز لقب دادن! این سیاست رو اساتید دیگه با صداهای خوب مانند افتخاری، ایرج و گلپایگانی متاسفانه نداشتن....
Iran (Islamic Republic of)
حمیدی
۰۱:۲۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
لطفا یه سایتی محبت کنه و تعدادی از اساتید درجه 1 موسیقی کشور رو دعوت کنه تا به شکل کاملا کارشناسی و یک بار برای همیشه این مشکلو حل کنه...
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۱:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
آقای رحیمی شما که خودت اعتراف می کنی متوجه عرض بنده نشدی با چه عقل و منطقی در مورد موضوع درک نشده اظهار نظر میکنی؟ ضمنا اون تعریف شماست از ادبیات مناسب موسیقی و البته تعریف غلطی است. ضمنا حرف من هم اینه که شجریان در عرصه صدا پایین تر از افتخاریه و از طریق مسایل غیر موسیقیایی یعنی سیاسی و رسانه ای و با هوچی گری و در حقیقت به زور میخوان ایشون رو هل بدن روی سکوی اول. سیاست ایشون هم سیاست آواز خوانی نبود سیاست دست یابی به رتبه اول به هر قیمتیه ولو به روشهای غیر هنری و ناجوانمردانه...
Iran (Islamic Republic of)
ضرغام
۰۵:۵۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جمله رو چرا جا به جا نوشتی اصلش اینه.:
اگر افتخاری یه جزعی از خصوصیات اخلاقی استاد محمدرضا شجریان رو داشت. امروزه محبوبیت قابل توجهی کسب کرده بود.
چون تام شهرت و پول و صدای خوب دنیا رو داشته باشی اگه منش و رفتار شایسته نباشه ارزشی نداره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۲۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
به نظرمن استادعلیرضاافتخاری درایران نظیرنداره ضمن احترام برای استادشجریان صدای علیرضاافتخاری روبیشترمیپسندم درضمن هنرمندان مانبایدواردسیاست شوندتابتواننددرکارشان بیشتروبهترموفق شوندوجایگاه مردمی خودراحفظکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
استاد شجریان نه همانند داشته ونخواهد پیدا بشه مثل .خسرو اواز . استاد بی بدیل بدون شک استاد شجریانه
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۲۳:۴۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
استاد شجریان بهترینه
Canada
علی
۱۹:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
استاد محمد رضا شجریان بر قله آواز مملکت ایران ایستاده و فکر نمیکنم کسی بتونه این قله رو فتح کنه

مقایسه هم امکان پذیر نیست. مخصوصا ایشون با استاد شجریان.

تمام.
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۹
نظرات زیادی را دیدم وخوندم....
نظر من ب عنوان کسی ک بالای بیست سال است دارم موسیقی سنتی گوش میکنم اینه......طی صد سال اینده دیگر صدایی ب زیبایی خوش جنسی مخملی بودن صدای عالیجناب استاد افتخاری نخواهید شنید....قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
Iran (Islamic Republic of)
شجریان
۱۹:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه تصنیف خوان هم شد استاد؟؟؟؟
Netherlands
سعید
۰۸:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد افتخاری حرف نداره.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
این علیرضا افتخاری بود که توده مردم را با موسیقی اصیل ایرانی آشتی داد. فروش آلبوم ها را لطفا مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۶:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری یه آوازی در سال ۵۷ اجرا کرده بود به نام یار همدم که شجریان موقعی که این آواز روشنید از سر شب تا ساعت ۴ صبح این آواز رو گوش میداد و خیلی زیاد مجذوب اون شده بود . این قدرت آواز افتخاری بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
افتخاری خودش شاگرد شجریان بوده چی میگید شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
عجب حرف هایی در میاد
شما اونجا بودید که استاد تا صبح گوش می کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
علیرضاافتخاری میراث دار مکتب اصفهان هست و به همین خاطر ادای شعر و واضح خونی خیلی خوبی داره..مثلا شعرهای سهراب سپهری جایی که میلرزم داره واقعا صداش هم میلرزه و این یعنی علاوه بر تلفظ واضح کلمات شعر احساس ر هم در کارش داره و به اصطلاح شعر را اجرا میکنه..برخلاف اقای شجریان که عمده کارهاشون شعر واضح خونده نمیشه و نمیفهمی چی میخونه..پسر ش همایون یکم بهتره از باباش تو این زمینه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
استاد افتخاری هنرمند وطن دوست و مردمی هستند
Canada
خلیلی اصفهان
۲۱:۳۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
صدای استاد افتخاری بعداز شجریان واقعا ستودنی ست با صداش آرام میگیرم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
صیاد
۱۹:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
علیرضا افتخاری اصلا در این جایگاهی نیست،نمیدونم اینو از کجاتون در اووردین صداهایی همچون استاد محمد رضا شجریان استاد اکبر گلپایگانی همایون شجریان دیگه جایی برای افتخاری ننیومنه اونم با اون صدای بسیار معمولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود گلپا نظرت ر ببینه میخنده بهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوست عزیز خود استاد شجریان گفته اگه صدای افتخاریو داشت دنیارو فتح میکرد چرا جبهه میگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کجا استاد شجریان چنین چیزی را گفته؟
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۱۸:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد
Iran (Islamic Republic of)
معروفی
۱۷:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری، خواننده دل های بی بغض وکینه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
استاد شجریان با هیچکس قابل مقایسه نیستند. لطفا نظرات شخصی تون رو از طرف ایشون منتشر نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعی نوشته نظر شخصی نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۰۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز
نمیدونم این نوشته سایت، شخصیه یا علمی.
شما هم قاعدتا به یقین نمیدونید مثل من. پس بهتر نیست قبل از مطمین شدن نقد نکنید؟
دوم اینکه اگر نظر شخصی هست و نباید منتشر بشه، شما هم اینجا نظر شخصی تون رو نوشتید و همینطور سایر دوستان و من هم همینطور. پس هیچکس نباید اصلا حرف بزنه!
این که نمیشه داداش گلم. تحمل و سازگاری تون رو بالا ببرید زندگی زیباتر میشه و همنشینی ساده تر.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
من صدای افتخاری رو دوست داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
حالا استاد شجریان یه شکسته نفسی کرده شما چرا می نویسید
ثانیا صدای تنها مهم نیست اون اخلاق یه هنرمنده که قبل از هنرش محبوبش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
معروفی
۱۷:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
شما اخلاق استاد افتخاری را با کمتر کسی میتوانید مقایسه کنید
ایشان دنیای ادب و بزرگ‌منشی و انسانیت است
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۹:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا من نمیدونم این چه مقایسه هست.....
چه استاد محمد رضا شجریان وچه استاد علیرضا افتخاری وچه استاد سالار عقیلی تمامی این استادان مای افتخار وسربلندی ونمایانگر فرهنگ ایران زمین هستن که دست یک بیک این عزیان رو بوسه میزنم وهیچوقت نباید بنشینیم واین عزیزان رو با هم قیاس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
چی گفتی؟ استاد سالار عقیلی؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری عشقه. خیلی دوسش دارم
-
صمیم
۰۸:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
شما دارید استاد آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان را با آن صدای ملکوتی اش با علیرضا افتخاری مقایسه می کنید؟ استاد شجریان هرگززززززز نگفته اند که کاش صدای آقای افتخاری را داشتم.ترو خدا به مردم دروغ نگویید. ذهن مردم را خراب نکنید. استاد شجریان بی نظیر تا ابد. من خانمی دهه شصتی ام و تموم زندگیم با گوش دادن به صدای استاد شجریان گذشته.میرم تو عالم دیگری. تو دنیایی که فقط ارامشه. صداش منو از غم جدا می کنه. درودددد به شرفش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
گفته دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۲۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
صدای افتخاری برای گوش انسان گوشنواز وطرب انگیزه.افتخاری قبلا از پاپ خوندن دارای حس زیبایی شعرایرانی بوده.خواننده شعرپاپ روح زمخت وپرتلاطم شعرنورادارد.خواننده شعرساقیابده جامی حس بزم وطرب راداره.وافتخاری بالطبع این حس رابه اوج میرسونه.امااستادمحمدرضاشجریان عارفترین مخلص ترین ووووخواننده صدسال اخیرایران بوده وخواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب یه مثبت به اون قسمت افتخاریش میدم
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۳:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بابا این چه مقایسه ایه
Iran (Islamic Republic of)
مریم رها
۲۳:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
درود بر افتخاری پر افتخار وطن دوست. و بی حاشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا خیلی با شخصیت هستن و وطن دوست و واقعا دوسش دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
مثل استاد شجریان کسی نیست و نخواهد آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
مثل استاد افتخاری کسی نیست و نخواهد آمد ونخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ولی من به پارسا خائف رای میدم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثلش که هزار تا اومده همشون ازش تقلید میکنن..خود شجریان هم از بنان تقلید میکنه.مثل افتخاری من ندیدم کسی اومده باشه شمام نگرد نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
شجریان همش آوازهای تکراری خونده و فقط کارنامش همینه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۷:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ایرج و گلپا گفتن افتخاری بهترین آوازه خوان و خواننده بعد از انقلابه
Iran (Islamic Republic of)
محرم
۱۷:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری و شهرام ناظری خوانندگان محبوب من
Iran (Islamic Republic of)
محرم
۱۷:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری و شهرام ناظری خوانندگان محبوب من
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۶:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد افتخاری خیلی بهتر از شجریانه فقط کافیه تصنیف تنیده نام تو را از هر دو در اینترنت دانلود کنید و گوش کنید اون موقع متوجه میشید که کدوم بهتر اجرا کردن هم صدا و هم اجرای استاد افتخاری خیلی بهتر از شجریانه اینقدر هم نیاز به جر و بحث و پیش کشیدن مسائل سیاسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۰۰:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
از همین نظر معلوم میشه که خیلی با قضایا سطحی برخورد می کنید دوست گرامی.خب معلومه که اهنگی که چهل سال قبل ساخته شده و به صورت رسمی و اریجینال منتشر نشده و از کیفیت ضبط پایینی برخوارداره از یک البومی که دهه هفتاد به صورت استودیویی و مدرن و با کیفیت ضبط شده و به صورت اوریجینال و رسمی منتشر شده، از کیفیت پایین تری برخورداره‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
کیان جان به نظرم شما سطحی برخورد میکنید.آخرین کنسرت زنده شجریان با پسرش هست که پر از فالش خوانی های پدر و پسر هست با کیفیت هم بوده
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۱۸:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آقای کیان با عرض معذرت منظورم ضبط برنامه نیست در استودیو نیست اجرا و خوانندگی تصنیف هست و همچنین تحریرهایی که استاد افتخاری در این تصنیف اجرا کردند . همچنین صدای افتخاری خیلی بهتر از شجریانه
-
صمیم
۰۸:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آخه تو بر اساس چی در مورد صدای استاد شجریان نظر میدی؟ فکر نکنم در اون جایگاه باشید. ایشون حنجره طلایی هستند. شخصیتی اصیل. هرگز از کسی تقلی نکرد. همیشه درجه یک بوده، هست و خواهد بود.حتی با وجود مریضی.ایشان تا ابد زنده هستند. به نظرم ایران پرافتخارترین شخصیتی که تا بحال داشته استاد محمدرضا شجریان بوده است. شما معلومه اصلا اطلاعات در زمینه صدا و موسیقی ندارید. پس نظر سطحی ندید. خیلی سطحی نظر می دی
Canada
مسعوود
۰۲:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۱
آفرین.گل‌گفتی...شجریان‌ بله‌درآوازخوانی‌نابغه‌است
اماصدای‌افتخاری‌‌خیلی‌دلنشین‌ترازشجزیانه
ضمن‌اینکهافتخاری‌هم‌‌خودآوازخوان‌متبحریست
عقیلی‌‌‌‌‌وقربانی‌‌وامثالهم‌اصلا‌‌‌انگشت‌کوچیکه‌‌افتخاری
نیستن...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۶:۳۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد علیرضا افتخاری چه از لحاظ آواز و چه از لحاظ اجرای تصنیف در سطح خیلی بالا و فوق العاده ای قرار داره و این موضوع در آلبومهای ایشون کاملا مشهوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من مناجات را باید باصدای استاد افتخاری شنید وبه اوج آسمانها رفت درایران زمین اساتید بزرگی هستند که ناشناخته مانده اند به نظر من آن موقع که موسیقی لس آنجلسی ذائقه موسیقی نسل جوان مارا تغییر میداد استاد افتخاری نقش به سزایی در زنده نگه داشتن موسیقی سنتی دربین جوانان آن زمان داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۳:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد شجریان ربنای زیبا و ماندگارشون به هزارتا آهنگ و تصنیف می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
Am
۱۳:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
من فکر میکنم نقل قول شما اشتباه هست جناب نویسنده ، چون شجریان اصلا افتخاری را قبول ندارند ، شجریان در مورد ایرج یا همان حسین خواجه امیری این حرف رو زدند ، بی جهت مردم رو گمراه نکنید ، با تمام احترامی که به آقای افتخاری دارم ایشان را خواننده درجه دو میدانم ، درجه یک فقط ایرج، گلپا و شجریان.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
من خودم رنگ صدای افتخاری رو بیشتر دوست دارم. کلا افتخاری و سالار عقیلی به نظرم رنگ صداشون قشنگ تر از همایون شجریان و پدرشه. ولی خب تکنیک نه. ولی به نظرم مهم ترین چیز خلق یه آهنگ دلنشینه نه اینکه چقدر جیغ بزنه. ولی اگه هم جیغ بزنه و هم دلنشین باشه دیگه نور علی نوره.
Iran (Islamic Republic of)
کیهان حج
۱۲:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
آفرین به شجریان تیکه انداختین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
این نقل قول در مورد استاد شجریان یا کذبه یا تیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بعله بعله از کی استادا پلی بک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۱:۳۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری خوش صداوجذاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری را باید با حوصله ودرسکوت بشنوی وحالشو ببری .افتخار ایران .وتاج خواکندگان ایرانیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ای ساقی ما سرمستان..... و آهنگ ساقیا بده جامی ... را هزار بار گوش کرده ام . دم استاد گرم است .
France
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
این اقا ای کاش در صد کوچکی از ارزش‌های رفتاری : فروتنی ، امانت داری ، قدرشناسی ومهتر از ینها با مردم بودن را از اساتیدش به ارو میبرد . چه شد که در افکار عمومی خوش چهره نماند و گوشه نشین شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
در مورد استاد افتخاری اینطور صحبت کردی یا شجربان؟اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
همیشه برام سوال بود که چرا صدای استاد افتخاری نازنین انقدر سوز داره و به دل آدم میشینه؟ حالا با این مطلبی که درباره ی سیر و سلوک عرفانی ایشان نوشتین جواب سوالم را گرفتم!
خیلی از شما سپاسگزارم که در روز تولد استاد عزیزمان به طور مبسوط از ایشان یاد کردین!
انشاءالله که همیشه سایه ی ایشان بر سر هنر موسیقی ایران و ارادتمندانشان مستدام باشه؛ آمین یا رب العالمین!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
حیف و صدحیف که این اواخر ، جناحی (از نظر سیاسی) عمل کرد .
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۰:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
صدای افتخاری را خیلی دوست دارم واقعا دلنشین است
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۰:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
لقب الکی؟؟؟ شجریان قابل وصف نیست، او افتخار هنر دنیاست، با سخن امثال شما آفتاب هرگز به گل اندوده نخواهد شد شد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام
نوشته بودید اولین کسی بود که بعد از انقلاب شعر حافظ رو تصنیف کرد .کمی بیشتر بررسی کنید این جمله از بن اشتباه است .
افتخاری جنس صدای خوبی دارد ولی تکنیک و هنرش قابل مقایسه با خیلی از خوانندگان جوان نیست.
کلا اغراق کردید
Iran (Islamic Republic of)
محسن.
۱۱:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
این چرت و پرتها چیه... افتخاری در این حد و اندازه نیست
Norway
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخاری در مقابل شجریان هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خیلی باورنکردنی بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
افتخا ری کجا لستاد شجریان کجا
کسی منک خواننده بودن افتخاری نیست
ولی مقایسه او با اساتیدی چون شجریان و ناظری مانند مقایسه نور ماه با نور خورشید است
-
صمیم
۰۸:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
چرا اینقدر دروغ می گویید؟؟؟؟ استاد محمدرضا شجریان را با افتخاری که تمام کارهاش تقلید صدای خوانندگان قبل انقلاب هست مقایسه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استاد شجریان دنیا را فتح کرده است. بی نظیر.شماها قبول ندارید.اما واقعیت داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
فروردین
۰۸:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
البته استاد شجریان با فتح دلها ، از فتح دنیا فراتر عمل کردن و موسیقی و آواز ایرانی را در سراسر دنیا طنین انداز نمودن. درود و هزاران هزار آفرین بر استاد مهر آفرین .
ستاره ای که برای درخشیدن احتیاجی به تاریکی ندارد . . . !!
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۰۸:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
کاش کنار نام جناب شجریان لقب استاد رو هم می گذاشتید
United States of America
فاطمه
۰۸:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام استاد شجریان شکسته نفسی فرمدن وگرنه اصلا با هم قابل مقایسه نبستن فاصله از زمین تا آسمان است ..........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
هردو را دوست میدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
حالا استاد یه تعارفی کردند شما چرا جدی گرفتید؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۷:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
عشق من علیرضا افتخاری ............
ادامه بده تسلیم نشووووووووووووو همه جا منتقد هست............
بر دشمنات لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۷:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سناریو نویسی با پمپ اب همینه و بس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
من عاشق صدای افتخاری هستم از سال ۷۴ خیلی از آلبوم های ایشون رو میخریم و حفظ میکردم و میخوندم جنس صدای ایشون عالیه آلبوم های استاد شجریان رو هم گوش میدادم ولی صدای استاد افتخاری یه گرمی و دلنشینی خاصی داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
هیچکی به گردپای شجریان نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد ملی اقای شجریان هست..اقای افتخاری هم از شاگردان این بزرگوار بودن بخاطر همین استاد شجریان تو اون زمان این مثال رو زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
خیر دوست عزیز،استاد افتخاری شاگرد استاد تاج اصفهانی بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خود آقای افتخاری به دوست من گفتن که اصفهانی نیستن. خودشون قبول ندارن که اصفهانی هستن!
Germany
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
اهل خودِ شهر اصفهان نیستند..متولد مهیار از توابع شهرضا در استان اصفهان هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
به نام خدا
علیرضا افتخاری بهترین خواننده ایران هستن چه از نظر صدا و چه از نظر تکنیک. صاف و سادگی این استاد بزرگوار که در خواندنشون هم این صداقت در کلام مشهوده باعث شد که مثل بعضی از خوانندگان به اصطلاح اصیل، طرفداران مدعی نداشته باشن که مهم هم نیست.
من خیلی بهشون ارادت دارم و انشالله سلامت و شاد باشن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد علیرضا افتخاری واقعا بی نظیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
استاد افتخاری رو عشق است عاشق صداشم منو به خاطره های شیرینم میبره از سنتی خوانها فقط استاد افتخاری و سالار عقیلی گوش میکنم
Canada
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بیخود زور نزن! از روزی که رفت تو بغل مموتی دیگه با هزار من سریش هم دیگه نمی چسبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آفرین هرکی بخواد با چسبیدن به این و اون عزیز بشه برعکسش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا وکیلی بگید شجریان کجا گفته اگه صدای افتخاری را داشتم دنیا را میگرفتم؟ منبع خبرتان کدوم مصاحبه شجریانه؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۳:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بس بابا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۳:۳۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ایشون یک خواننده بی نظیره .
Germany
عرفان
۰۲:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
درود بر چهره ماندگار موسیقی ایران زمین استاد الاساتید حضرت مستطاب عالی شاهنشاه هنر ایران علیرضا افتخاری
خدا عزتش بده سلامتی بهش بده که همه ازاو خاطره داریم وبه او افتخار میکنیم
۱۲
آخرین اخبار