بوته کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان مرکزی در سال جدید

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی انجام شده و با اختصاص اعتبار، بوته‌کاری در اراضی آغاز می‌شود.

بوته کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان مرکزی در سال جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اجرای طرح بوته کاری در ۴۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان مرکزی را از برنامه‌های این اداره کل در سال جدید عنوان کرد و گفت: مطالعات لازم برای کشت گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آبی در اراضی بیابانی شهرستان‌های ساوه، کمیجان و محلات انجام شده و با اختصاص اعتبار، بوته‌کاری در این اراضی آغاز می‌شود.

او افزود: در حال حاضر طبق برآورد، بیشترین اراضی بیابانی استان مرکزی با ۴۷۰ هزار هکتار وسعت در شهرستان زرندیه و کمترین اراضی بیابانی با ۱۲ هزار هکتار وسعت در شهرستان کمیجان قرار دارد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه ۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای بیابان زدایی و ایجاد پوشش گیاهی در اراضی بیابانی استان مرکزی در سال گذشته صرف شده است گفت: در سال گذشته انواع گونه‌های مقاوم به خشکی و کم‌آبی از جمله آتریپلکس و قره‌داغ در راستای مقابله با بیابان زایی و گرد و غبار در اراضی بیابانی شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه و محلات کاشته شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.