از رونق به جهش ۱۹/

ایجاد زیرساخت‌های بخش کشاورزی لازمه تحقق شعار جهش تولید

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: ایجاد زیرساخت‌ برای توسعه صادرات کالا‌ی غیر نفتی با توجه به تحریم‌ها، ضروری است.

علی خان محمدی مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت جهش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی از جمله بخش‌های تولید اقتصاد مقاومتی است که توانسته برنامه شعاری سال‌های پیش را به نتیجه برساند.

جهش تولید با توسعه صادرات غیر نفتی دست یافتنی است

او افزود: برای تحقق شعار «جهش تولید» در بخش کشاورزی ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی باید الگوی کشت و کشاورزی قراردادی را اجرا کرد و همواره به سمت و سوی قانونی شدن روند پیش رفت تا بتوان از موانع و مشکلات فعلی عبور کنند.


بیشتر بخوانید: تعیین نرخ خرید تضمینی طبق بودجه، ظلم به کشاورز است/ صدای کشاورزان به جایی نمی‌رسد


خان محمدی ادامه داد: تا زمانیکه به تولید پایدار در بخش کشاورزی دست نیابیم، امکان تحقق شعار سال وجود ندارد.

ضرورت حمایت همه جانبه از بخش تولید

مدیرعامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به اینکه پایداری تولید تنها با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش کشاورزی به دست می‌آید، بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های تولید پایدار می‌توان به توسعه صادرات، ارتقای کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری که نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، دست یافت.

این مقام مسئول ادامه داد:  با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه ایجاد زیرساخت‌ برای توسعه صادرات کالا‌ی غیر نفتی امری ضروری است تا با جایگزینی آن با درآمدهای نفتی، ارز قابل توجهی را به کشور بازگردانیم.

او در پایان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات صادرات نفت انتظار می‌رود که مسئولان ذی ربط با حمایت همه جانبه از تولید، زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا با توسعه صادرات غیرنفتی گامی مهم در جهت تحقق شعار سال برداریم، در غیر این صورت جهش تولید همانند دیگر شعارها محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار