دیپلمات فرانسوی تحریم‌های آمریکا را مانع کمک‌های بشردوستانه به ایران خواند

سفیر سابق فرانسه در واشنگتن، تحریم‌های آمریکا را مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک دیپلمات ارشد فرانسوی ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌های آمریکا تاثیری بر فرآیند ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران نداشته را تکذیب کرد. 

جرارد آرود، سفیر سابق فرانسه در آمریکا روز دوشنبه در پیامی در حساب توئیتری خود ادعا‌ی مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه تحریم‌ها اثری روی مبادلات بشردوستانه با ایران ندارد را رد کرد و  نوشت: «بانک‌ها و شرکت‌های حمل و نقل نمی‌خواهند هیچ نوع ارتباطی با ایران داشته باشند، بدون توجه به آنکه کالای ارسالی چه باشد».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «ما برای کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به یک کانال خاص که مجوز آمریکا را داشته باشد، نیاز داریم. اروپایی‌ها دو سال است که دنبال ایجاد این کانال بوده‌اند، اما نتیجه‌ای در برنداشته است».

مقامات آمریکایی پیش از این مدعی شده بودند که تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه ایران اخلالی در فرآیند کمک‌رسانی بشردوستانه به ایران وارد نمی‌کند. این ادعا در حالی است که به گفته مقامات ایران، آمریکا در ارسال تجهیزات پزشکی و درمانی به ایران کارشکنی می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم قبلا به درخواست جامعه بین‌المللی در رابطه با لغو تحریم‌های ایران و ونزوئلا در شرایط شیوع ویروس کرونا، مخالفت خود را ابراز کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
خدا شر وبلا رو به خودشون برگردونه سگ خونگی آمریکایی ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
امیدوارم این شرکت‌ها هیچ اثری ازشون نمونه
آخرین اخبار