شاعری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: برای آنکه رشد اقتصادی کشور مثبت شود باید «جهش تولید» را در اولویت قرار دهیم.

جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شودعلی محمد شاعری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: راه حل نجات کشور حمایت از تولید داخل است، به همین دلیل در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از تولید داخل تأکید می‌کنند.

شاعری افزود: سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد ولی کافی نبود، به همین دلیل مقام معظم رهبری امسال را «جهش تولید» نامگذاری کرده‌اند.

از ظرفیت‌های موجود کشور به خوبی استفاده نمی‌شود

او افزود: اگر خواستار حل مسئله اشتغال کشور، افزایش  ثروت مردم، خودکفایی، دورزدن تحریم‌ها و رهایی از وابستگی به کشورهای بیگانه  هستیم باید بر تولید داخل تکیه کنیم. ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی در تولید داخل دارد. به عنوان مثال در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و فناوری‌های نوین ظرفیت‌های عظیمی در کشور  وجود دارد، اما از آن به خوبی استفاده نمی‌شود.

شاعری تأکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی در داخل کشور تعطیل هستند، همچنین بسیاری از کارآفرینان به دلیل عدم حمایت بانک‌ها، دولت و طولانی بودن فرایند کسب و کار نمی‌توانند قابلیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی  مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده از  ظرفیت‌های داخلی بانک‌ها باید بسیج شوند و تسهیلات با بهره کوتاه مدت و باز پرداخت طولانی مدت به کارآفرینان،کشاورزان، صنعتگران،  واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی بپردازند.

کسب و کار ایران در سطح جهانی رتبه خوبی ندارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک‌ها  باید فوری  سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را تأمین کنند، همچنین دولت حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و مقررات دست و پاگیر در بخش تولید را حذف کند.

او با بیان اینکه رتبه ایران در کسب و کار داخلی در سطح جهانی بسیار نامناسب و پایین است، افزود: بسیاری از سازمان‌های ذی‌ربط سخت گیری زیادی به تولیدکنندگان می‌کنند و  برای یک فعالیت اقتصادی ده‌ها سازمان باید مجوز صادر کنند در صورتی که بسیاری از این مجوزها غیرضروری است.

برای رونق صادرات باید مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شود

شاعری ادامه داد: اگر دولت در بخش تولید نیاز به قانون دارد باید در یک لایحه دوفوریتی «لایحه حمایت از تولید داخل» و «جهش تولید» را به مجلس ارائه کند. مجلس هم بلافاصله در این خصوص تصمیمات لازم را بگیرد و به این لایحه رأی مثبت دهد، بنابراین مجلس و دولت باید  حمایت‌های لازم را به عمل آورند تا از لحاظ قانونی، فوری و مالی واحدهای اقتصادی کوچک، بزرگ و متوسط مورد حمایت قرار گیرند.

او افزود: در بخش صادرات باید مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شود تا صادرات رونق گیرد و جلوی واردات غیرضروری گرفته شود، همچنین  بیمه سرمایه‌گذارها و نوع ضمانت سرمایه‌گذاری به لحاظ کمی و کیفی باید مورد حمایت قرار گیرد و در صورت توجه به این موارد بدون شک به «جهش تولید» خواهیم رسید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون رشد اقتصادی ایران منفی است، گفت: اگر بخواهیم رشد اقتصادی کشور را مثبت کنیم باید «جهش تولید» را در اولویت و دستور کار قرار دهیم، چراکه «جهش تولید» راه نجات اقتصاد کشور است.


بیشتر بخوانید: ابلاغ اولویت‌های "جهش تولید" از سوی لاریجانی 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حقوق سربازان را افزایش دهید ۱۵ درصد افزایش میشه ۳۰ هزارتومن، یعنی فکر میکنید این ۳۰ تومن چه تاثیری داره یا حقوق های سربازهارا به ۲ ملیون افزایش دهید یا قانون سربازی را حذف کنید یا مدت سربازی را به ۵ ماه کاهش دهید نمیشه که مردم دو سال از عمرشان را طلف کنن بعدم بیان دومباله کار بگردن و پیدا نکنن کلا آیندشون به فنا میره، ، چرا آینده جوانان مردم واستون مهم نیست!!!