کسب مدال‌های رنگارنگ توسط تیراندازان در سال ۹۸

ملی پوشان رشته تیراندازی با کسب نتایج گوناگون و مدال‌های رنگارنگ در سال ۱۳۹۸ توانستند در جهان بدرخشند.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و دومین دوره بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا (المپیک) در حالی مرداد ماه سال آینده با میزبانی توکیو، پایتخت ژاپن آغاز می‌شود که مسابقات انتخابی برای کسب سهمیه این بازی‌ها عموما از ابتدای سال شروع شده است.

تیم ملی تیراندازی ایران در سال ۹۸ با کسب نتایجی که برجا گذاشت توانست خود را برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کند.

در مسابقات جام جهانی تفنگ و تپانچه که از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۲۷ اردیبهشت ۹۸ در پکن چین برگزار شد، نجمه خدمتی عضو تیم ملی تیراندازی با تفنگ بادی توانست سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را کسب کند و اولین نفری باشد که چراغ کاروان تیم ملی تیراندازی را با اولین مدال کسب شده و جواز حضور در المپیک روشن کند.

در مسابقات جام جهانی جوانان تفنگ و تپانچه که از تاریخ ۲۱ تیرماه تا ۱۰ خرداد ۹۸ در زوال آلمان برگزار شد، آرمینا صادقیان و امیر سیاوش ذوالفقاریان توانستند اولین مدال طلامیکس تیمی جوانان را از آن خود کنند.

مسابقات جام جهانی تفنگ و تپانچه که از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریورماه ۹۸ در ریو برزیل برگزار شد، آرمینا صادقیان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ شد. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز که از تاریخ ۴ آبان تا ۲۳ آبان ماه ۹۸ در دوحه قطر برگزار گردید ۴ سهمیه بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ کسب گردید.

سال ۹۸ تیراندازان تیم ملی ایران با حضور در مسابقات مختلف که در سراسر جهان برگزار شد توانستند صاحب مدال شوند و امتیاز کسب کنند که در زیر به آن ها می پردازیم.

  • درسا عرب شاهی در تپانچه ۱۰ متری با حضور درسی امین دوره مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا موفق به کسب مدال طلا شد.
  • هانیه رستمیان در تپانچه ۱۰ متری با حضور درسی امین دوره مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا موفق به کسب مدال نقره شد.
  • سجاد پور حسینی در تپانچه ۱۰ متری با حضور درسی امین دوره مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا موفق به کسب مدال برنز شد.
  • امیرمحمد نکونام، هادی قره باغی، مهیار صداقت در تفنگ ۱۰ متر بادی با حضور درسی امین دوره مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا موفق به کسب مدال نقره شد.
  • مسلم میرمحمدی در رشته تراپ در مسابقه جایزه بزرگ که در ترکیه برگزار شد موفق به کسب مدال نقره شد.
  • جواد فروغی در رشته تپانچه ۱۰ متر بادی در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شد.
  • مهیار صداقت، نجمه خدمتی در رشته تفنگ بادی میکس درسی امین دوره مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا موفق به کسب مدال طلا شدند.
  • آرمینا صادقیان، امیر سیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ بادی میکس در مسابقات جام جهانی جوانان که در زول آلمان برگزار شد موفق به کسب مدال طلا شدند.
  • مهیار صداقت، حسین باقری، امیرمحمدنکونام در رشته تفنگ ۱۰ متر بادی در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شدند.
  • فاطمه اکرم زاده، نجمه خدمتی، حسنا توتونچی نیز در رشته تفنگ ۱۰ متر بادی در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شدند.
  • فاطمه امینی، فاطمه صالحی، آرمینا صادقیان در رشته تفنگ بادی جوانان در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شدند.
  • فاطمه اکرم زاده، الهه احمدی مه لقا جام بزرگ در رشته تفنگ سه وضعیت زنان در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال نقره شدند.
  • جواد فروغی و گلنوش سبقت الهی در رشته تپانچه بادی میکس در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال نقره شدند.
  • آرمینا صادقیان و امیرسیاوش ذوالفقاریان در رشته تفنگ بادی میکس جوانان جوانان در چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در قطر برگزار شد موفق به کسب مدال برنز شدند.

مجموع کل مدال‌های این مسابقات ۳ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز است.

لازم به ذکر است که جواد فروغی و هانیه رستمیان دو ملی پوش در رشته تیراندازی با تپانچه با کسب سهمیه المپیک به مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ راه یافته اند.

مهیار صداقت، نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در رشته تیراندازی با تفنگ نیز با کسب سهمیه المپیک جواز شرکت در المپیک ۲۰۲۰ را گرفته اند.

در همین باره رسولی سخنگوی تیم ملی تیراندازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت اظهار داشت: سال ۹۸ برای تیراندازی کشورخیلی خوب بود ما توانستیم چند مدال با ارزش به دست بیاوریم. در مسابقات جام جهانی جوانان که در کشور آلمان برگزار شد، اولین مدال طلای میکس را به دست آوردیم و بعد از آن نیزدر مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه خوبی کسب کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار