در پی شیوع کرونا؛

اینترپل: جرم و جنایت در زمینه ارائه محصولات بهداشتی تقلبی افزایش یافته است

پلیس بین‌الملل هشدار داد تقلب در خصوص محصولات دارویی مرتبط با مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹ در حال افزایش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان همکاری پلیس بین الملل، اینترپل، روز پنجشنبه در پایان عملیاتی علیه جرم و جنایت سازمان یافته در زمینه محصولات بهداشتی هشدار داد تقلب در محصولات دارویی مرتبط با مبارزه با همه گیری جهانی کووید-۱۹ در حال افزایش است.

سازمان اینترپل که مقر آن در شهر لیون واقع در شرق فرانسه است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "شیوع ویروس کرونا به باند‌های جنایتکار فرصت داده تا برای به دست آوردن سریع پول از تقاضای شدید برای محصولات بهداشتی و محافظت شخصی، بهره برداری و سوء استفاده کنند."

اینترپل در سیزدهمین نسخه عملیات سالانه برای مبارزه با تجارت اینترنتی محصولات دارویی بی کیفیت که از سوم تا دهم مارس در ۹۰ کشور اجرا شد، این مطلب را عنوان کرد. در این عملیات، ۱۲۱ نفر بازداشت و بالغ بر ۱۴ میلیون دلار محصولات بالقوه خطرناک از جمله ماسک‌های بی کیفیت، ژل‌های ضد عفونی نامناسب و دارو‌های ضد ویروس که اکنون مجوز استفاده ندارند، مانند کلورکین، کشف و توقیف شدند.

در این عملیات، حدود دو هزار آگهی تبلیغاتی مرتبط با کووید-۱۹ در اینترنت شناسایی شد که عمدتا ماسک‌های بی کیفیت پیشنهاد کرده بودند که ۳۴ هزار عدد از این نوع اقلام تقلبی کشف و توقیف شد.

اینترپل در بیانیه خود خاطرنشان کرد: "یک بار دیگر این عملیات نشان داد که باند‌های جنایتکار برای به دست آوردن پول از هیچ جنایتی رویگردان نیستند. تجارت غیرقانونی چنین محصولاتی در دوره بحران سلامتی نشان می‌دهد که در واقع آن‌ها برای آسایش و جان مردم هیچ اهمیتی قائل نیستند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
تقلب تو اين چيزا عين داعشي شدنه
آخرین اخبار