فلسفه همزمانی نوروز با عید غدیر+ فیلم

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در برنامه اتفاق نود و نو در مورد فلسفه نوروز صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاق ویژه برنامه نوروزی شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور بخش‌های متنوعی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

امروز رشیدپور میزبان حجت السلام شهاب مرادی کارشناس مذهبی بود و با این کارشناس گفت‌وگوی متفاوتی داشت.

حجت الاسلام مرادی با تاکید به داشتن حال خوب گفت:در این روزها که مشکلات زیاد است نباید غرق شویم، نباید له شویم. یک قانونی وجود دارد که می گوید «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً»، این را حتما باید به خودمان بگوییم بعد دوست، بچه، همسایه ودیگران تاکید کنیم که بعد از سختی آسانی هست.

وی ادامه داد: سختی وجود دارد، شاید شیوع  بیماری مانند کرونا هر صدسال اتفاق بیفتد.حتما بعد از آن گشایش است و روز‌های خوبی را مردم ما پیش رو دارند.

این کارشناس مذهبی درباره فلسفه نوروز گفت:در یکی از روایت‌ها دیدم که یکی از اسم‌های امام علی (ع) به معنی نوروز است.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از برنامه  با تبدیل تاریخ قمری به شمسی نشان داد که روز ۱۸ ذی الحجه عید غدیر خم سال دهم هجری قمری، برابر با روز  ۲۸ اسفندماه  است.

این کارشناس توضیح داد:نوروز همان عید غدیر خم است، امام صادق (ع) روایت دارند که اول فروردین روزی است که رسول خدا از همه مردم برای امام علی (ع) بیعت گرفتند. حتی کشتی حضرت نوح در اول فروردین حرکت کرد. همان طور که ماه قمری گردش دارد، این چرخش ایام در یک روزگاری در این موقعیت اتفاقات مهمی رخ داده است.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: نوروز از روز‌های شیعیان ما است، شما عرب‌ها آن را ضایع کردید و فارس‌ها آن را زنده نگاه داشتند.نوروز روزی است که امام زمان (عج) می‌آید و روزی است که رسول خدا امام علی (ع) را در شانه خود قرار داد و بت‌ها را ریخت، روزی است که ابراهیم بت‌ها را شکست.

شما در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار