معاون بهداشت وزارت بهداشت:

سیستم بهداشت و درمان آمریکا بسیار ناتوان است

رئیسی گفت: سیستم بهداشت و درمان آمریکا در مهار کرونا بسیار ناتوان است، البته ما از این ناتوانی خوشحال نیستیم.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در تماس ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه طبق گزارش پلیس بیش از یک میلیون تردد ثبت شده است، اظهار کرد: برنامه اصلی ما برای مردم این است که در خانه بمانید، خوشبختانه در بسیاری از استان‌ها مردم رعایت می‌کنند و ثبت کاهش آمار ابتلا در ۱۱ استان را داشتیم.

رئیسی ادامه داد: برخی استان‌ها مردم رعایت نکردند و بنابر ضرورتی که داشتند، سفر کردند، تاکنون برنامه ما این است که برای خروجی‌ تب سنجی انجام شده است، ما در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در حال بررسی هستیم تا برنامه برای بازگشت جمعیت سفر داشته باشیم و برنامه بازگشت به استان‌ها در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا روز شنبه تصمیم گیری خواهیم کرد تا تمهیدات لازم را برای بازگشت مسافران به استان مبدا در نظر گرفته شوند تا تب سنجی، قرنطینه یا بیماریابی کنیم و تصمیمات لازم گرفته و شنبه اعلام می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد، ایران چند هفته درباره ویروس کرونا دروغ گفته و با این حال واشنگتن حاضر است به ایران برای مقابله با کرونا کمک کند، پاسخ وزارت بهداشت به این ادعا و اشک تمساح آمریکا چیست؟ گفت: ما آماده ایم به آمریکا کمک کنیم،‌ ای کاش به جای پمپئو یک متخصص یا یکی از مقامات بهداشتی آمریکا اظهار نظر می‌کرد؛ چرا که پمپئو تخصصی در حوزه بهداشت ندارد و درخواست داریم که یک مقام بهداشتی اظهار نظر کند تا کاملا علمی پاسخ او را بدهیم.

امریکایی ها راست می گویند تحریم ها را بردارند

رئیسی ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان آمریکا بسیار ناتوان است، از این ناتوانی خوشحال نیستیم و ما به عنوان کشور مسلمان هر فردی روی کره خاکی دچار مشکل شود ناراحت می‌شویم و آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: مخفی کاری در کشور آمریکاست و دم خروس بیرون زده است و ترامپ اطلاع رسانی در حوزه کرونا را منحصر به دولت کرد و هیچ کس حق اعلام گزارش عمومی ندارد و ما به بازی‌های سیاسی ورود نمی‌کنیم.

رئیسی اظهار کرد: مطمئن باشید ۸ ماه دیگر مشخص می‌شود کدام کشور‌ها شفاف سازی و کدام کشور‌ها پنهان سازی کرده اند و اگر ترامپ و پمپئو راست می‌گویند و مدعی حقوق بشر هستند، تحریم‌ها را بردارند و این گونه به ایران کمک کنند و گرنه تنها کمکی که شخص ترامپ می‌تواند کند، این است که خود را کاندیدای تست واکسن کند تا به بشریت کمک شود.

نوه‌ها برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها خطرناک هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره ابتلای کودکان به کرونا گفت: زیر ۱۴ سال علائم بروز نمی‌کنند این گروه سنی ممکن است آلوده شوند، اما علامت دار نشوند و باید توجه داشت که از نظر پزشکی هیچ چیز مطلقی نداریم و عدد ابتلا به کودکان از نظر آماری به قدری کم است که در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیسی گفت: در همه دنیا بیشترین آمار ابتلا در سنین بالای ۲۰ سال است و مردم باید به گوش باشند که نوه‌ها منابع آلودگی هستند، اما بیمار نیستند و قتی نزد پربزرگ و مادربزرگ می‌روند آن‌ها را مبتلا می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: آمار جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی بهداشت وجود دارد و اروپا بعد از چین کانون آلودگی بوده و روزانه آمار‌ها در حال افزایش است و میزان ابتلا و مرگ و میر در ایتالیا بعد از چین است و آمار ما دقیق و روزانه است و ۱۸ هزار مبتلا تاکنون موارد قطعی است.

نحوه درمان مادران باردار مبتلا به کردونا

رئیسی درباره برخی نگرانی‌ها برای مراقبت از مادران باردار در بحران کرونا بیان کرد: خدمات سطح یک مانند واکسیناسیون، مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت از سالمندان، نوزادان و گروه‌های سنی مختلف در مراکز بهداشتی همچنان مطابق گذشته انجام می‌شود.

او ادامه داد: روز گذشته نیز در زمینه خدمات بهداشتی سطح یک دستورالعملی ابلاغ کردیم تا مراکز بهداشتی بیشتری باز باشند البته امسال تعطیلی در بخش بهداشت و درمان نداریم و خدمات مراقبتی برای مادران باردار همچنان طبق روال گذشته برقرار است.

رئیسی درباره نگرانی مادران باردار برای زایمان در بیمارستان‌ها گفت: باید توجه داشت در همه استان‌ها برخی بیمارستان‌ها را ویژه کرونا تخصیص داده ایم و سایر بیمارستان ما بقی امور از جمله زایمان را مطابق قبل انجام می‌دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره مراقبت‌های لازم مادران باردار مبتلا به کرونا افزود: مادران باردار مثل سایر بیماران در اتاق ایزوله مراقبت می‌شوند و تعداد زیادی از این مادران بادار زایمان طبیعی و سزارین داشتند و پروتکل درمانی ویژه مادران باردار به همه مراکز درمانی ابلاغ شده است.

چرا در برخی بیمارستان‌ها از بیمارن کرونایی هزینه دریافت می‌شود؟

رئیسی همچنین درباره دریافت هزینه‌های بستری و تست کرونا در برخی مراکز درمانی، گفت: اینکه تمام درمان کرونا تحت پوشش بیمه باشد، مصوب و ابلاغ شده است که اقدام مهمی در حوزه درمان کرونا بود.

او درباره اینکه چرا از برخی بیماران بستری هزینه دریافت می‌شود، مطرح کرد: باید توجه داشتیدب اشد که ممکن است بسیاری از مبتلایان کرونا که در به بیمارستان بستری هستند دارای بیماری زمینه‌ای باشند و علاوه بر پروتکل درمان و تشخص کرونا، ممکن است خدمات بیشتری هم دریافت کرده باشند که هزینه این خدمات محاسبه شده است.

رئیسی تصریح کرد: در هر صورت با مصوبه بیمه‌ای اخیر، یکسان سازی در هزینه‌ها انجام خواهد شد، اما اگر تخلفی هم رخ داده باشد، موضوع قابل بررسی و پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
راست ميگي وزارت بهداشت ما تواناست كه آمار روزي ده درصد داره از روز قبل بيشتر ميشه
Italy
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
اگر آمریکا کمک خواست چه چیز اضافی دارید که به اونها بدهید؟
تجهیزات یا لوازم بهداشتی یا پرسنل و کادر درمانی؟!