واشنگتن: اتهامات چین علیه آمریکا در رابطه با کرونا غیرقابل قبول است

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنش‌ها با چین، اظهارات مقامات این کشور علیه آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا را نادرست خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد از مقامات چین به دلیل اتهام زنی علیه آمریکا در رابطه با شیوع ویروس کرونا، این اظهارات را بی‌اساس و غیرقابل قبول خواند.

این مقام آمریکایی گفت: «اتهام چین علیه ارتش آمریکا مبنی بر شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان، اتهامی غیرمسئولانه، غیرقابل قبول و مضحک است».

او در ادامه اظهار کرد: «نامگذاری کرونا به عنوان «ویروس ووهان» یا «ویروس چین» با هدف تعیین مکان تکثیر اولیه آن بیان شده است».

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا، چین را به پنهان کردن اطلاعات در مورد شیوع ویروس کرونا متهم و مدعی شد: «آمریکا قبل از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان چندین بار سعی کرد تا با پکن همکاری کند، اما پاسخی از سوی آن‌ها دریافت نکرد».

این دیپلمات از افشای اینکه آیا آمریکا به مسئله اخراج روزنامه نگاران آمریکایی شاغل در چین پاسخ خواهد داد، امتناع ورزید و گفت: «اگر چین بخواهد قدرت بزرگی باشد، باید از قوانین بین المللی از جمله آزادی مطبوعات پیروی کند».

وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که روزنامه نگاران آمریکایی حاضر در چین و فعال در سه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست را اخراج می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار