ربیعی:

۹ میلیون نفر بیمه شدند/ توضیحات درباره قرنطینه شهرها/ ۴ میلیون نفر وام و ۳ میلیون خانوار بسته معیشتی می‌گیرند

سخنگوی دولت گفت: در همان ابتدا این بیماری، وزارت بهداشت و درمان بسیار خوب عمل کرد و پرستاران ما به میدان آمدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در برنامه تیتر امشب، ضمن تبریک سال نو؛ اظهار کرد: بنده در تمامی جلسات کرونا حضور داشتم و جلسه ای نبوده که حضور نداشته باشم، البته خبری مبنی بر مبتلا شدن بنده به کرونا منتشر شده بود که تکذیب شد و کرونا نگرفتم.

او ادامه داد: سال بسیار سختی داشتیم، اما در همان ابتدا این بیماری، وزارت بهداشت و درمان بسیار خوب عمل کرد و پرستاران ما به میدان آمدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های درمانی ما به خوبی تجهیز شدند، تخت های بیمارستان ها ۲ برابر شدند؛ همچنین در برخی مناطق به اندازه ۴۰ سال قبل بیمارستان جدید ایجاد کردیم و حدود ۹ میلیون نفر هم به صورت یک باره بیمه شدند.

با اشاره به شرایط سخت در کشور در سال ۹۸ و خسارت ۳۵ هزار میلیاردی سیل ابتدای سال بیان داشت: اولین اقدام لازم در حوزه بهداشت و درمان بود. الان که مشکلات کشور را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنم مدیریت آقای نمکی و همکارانش خوب عمل کردند و در کنار این موضوع زیرساخت‌های درمانی را در شش سال گذشته قوی کردیم و تخت‌های بیمارستانی را نسبت به قبل انقلاب دو برابر کردیم.

وی بیان داشت: آقای نمکی انستیتو پاستور و ۵۲ آزمایشگاه را تجهیز کرده بودند. ما بدبینانه‌ترین سناریو را پیش بینی کردیم. بین سه هزار تا ده هزار تجهیزات (تخت) نیروهای مسلح آماده کرده اند که در صورت نیاز به ما کمک می‌کنند. سعی کردیم پرستاران بازنشسته را مجدد بخواهیم. این سنگر را باید نگه داریم. حدود ۵۰ میلیون ماسک داریم وارد می‌کنیم که احتمالا تا اواخر و اواسط هفته آینده بصورت کامل وارد کشور می‌شود، واقعا این ماسک‌ها را به دلیل کمبود گران خریدیم زیرا دنیا با بحران ماسک روبرو بود.

ربیعی اظهار کرد: در ششم اسفند آژیر کرونا در کشور نواخته شد؛ اگر در قم زودتر متوجه شده بودیم شاید تمهیدات بهتری انجام می‌دادیم، ما مدارس، دانشگاه را تعطیل کردیم، مراجع و علما هم بسیار خوب کمک کردند.

او افزود: امروز در دولت مصوب شد برخی مراکز تجمعی و بازارها تعطیل خواهد شد، اما در اصناف کالاهای اساسی ارائه می‌شود و حتی برخی خدمات ۲۴ ساعته خواهد بود، در خروجی‌ها دارد نظارت صورت می‌گیرد و اگر ببینیم خروجی‌ها بیشتر می‌شود امکان دارد تصمیمات دیگری بگیریم.

ربیعی تاکید کرد: ما سمت و سوی تولید را به سمت لوازم ضدعفونی‌‌ کننده بردیم.

او عنوان کرد: سازمان برنامه و تامین اجتماعی کمک کردند و طلب تامین اجتماعی را صفر کردیم. فعلا وام خرید و قرض الحسنه را به ۴ میلیون نفر می‌دهیم که سود ۱۲ درصدی آن را ۴ درصد مردم و ۸ درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: به ۳ میلیون خانوار بسته‌های معیشتی پرداخت خواهد شد که تمام مراحل آن بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

او افزود: برخی کالاها را بدون روال ثبت سفارش انجام می‌دهیم و بانک مرکزی ارز لازم را تخصیص می‌دهد؛ تنخواهی به معاونت غذا و دارو پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: چقدر بیرحمانه آمریکایی‌ها گفتند کاری که تحریم‌ها نتوانست با ایران بکند کرونا انجام می‌دهد.

ربیعی اظهار داشت: با این فعالیت‌ها توانستیم اقتصادمان را سرپا نگه داریم. با توجه به تعطیلی مدارس قرار شد با توجه به جغرافیای کشور هفته‌هایی را در آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان افزایش دهند، همینطور ۱۷ جلسه آموزشی تحصیلات تکمیلی باید انجام شود.

او خاطرنشان کرد: ما و آقای رییس جمهور می‌خواهیم هیچ فردی بیکار نشود و منتظر تخصیص اعتبار آن هستیم، هیچ وقت عاطفه ایرانی این روزها را فراموش نمی‌کند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در جریان شیوع کرونا تجربه خوبی از آموزش را با فضای مجازی و صداوسیما تجربه کردیم، گفت: من از مردم می‌خواهم که خریدها را به سمت فضای آنلاین ببرند تا آن کسب و کارها هم سامان بگیرد و اینکه پست هم مرسولات را با تخفیف ارسال خواهد کرد.

سخنگوی دولت در مورد دلیل مخالفت با قرنطینه گفت: نگویید دولت مخالف قرنطینه بود بلکه ابتدا باید قرنطینه را تعریف کنیم، کشورهای اروپایی هم در مقابل کرونا هر کدام یک سبکی را انتخاب کردند، ما باید زیرساخت‌ها را در کشور مدنظر قرار دهیم، امروز وزیر بهداشت در مورد تعطیلی برخی بازار‌ها نظر داشت که سریعا مصوب شد، نقش مردم در این زمینه بی بدیل است، ما تصمیمات کاهش تماس مردم را دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: ما چنین قرنطینه ای که کسی در تهران از خانه بیرون نیاید نداریم، اما به وزرا سپردیم برخی کارمندان معلول یا دارای بیماری‌های زمینه ای دور کاری انجام دهند، ما الگوی مبتنی بر وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را پیگیری می‌کنیم.

ربیعی در مورد شبهه در آمار بیماران کرونایی گفت: چرا نباید آمار را اعلام کنیم؟ برخی از پزشکان ما هم در قم احتمال وجود کرونا را دادند اما وظیفه ما توجه به اعلام آزمایشگاهی بود، شاید یک تعدادی از افراد به وسیله کرونا فوت کرده اند ما متوجه نشدیم اما در آن طرف تعدادی از افرادی که به وسیله آنفلوانزا و بیماری‌های مشابه هم فوت کردند ما در آمار کرونا و مانند آنها دفن کردیم، ما به مرور داریم آمار را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی دولت افزود: هیچ دلیلی ندارد که ما آمار را دقیق اعلام نکنیم. سیاست دولت شفافیت در این زمینه است.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که چرا از ابتدا فرماندهی ستاد مقابله با کرونا را به عهده نگرفتت،یادآور شد: تصمیمی که برای روز اول ستاد کرونا گرفتیم این بود که ریاست این ستاد بر عهده وزیر بهداشت باشد؛ ولی جلسه اول با حضور معاون اول برگزار شد؛رئیس جمهور تقریبا هفته دو بار در جلسات ستاد کرونا حضور دارد،اما برخی ها در این ایام رئیس جمهور را به ۶ مکان سفر کردند! در صورتی که آقای روحانی در تهران حضور دارد.

سحنگوی دولت ادامه داد: شاید گاهی اطلاع رسانی درست نکردیم که رییس جمهور در این مدت چه کرده است. الان رییس جمهوری، سران قوا و ستاد کل درگیر این موضوع هستند و حتی آقا هم پیگیری‌های زیادی انجام می‌دهند.

ربیعی درباره شبهات اعلام دیرهنگام ورود کرونا به کشور گفت: چهارشنبه ۳۰ بهمن به ما آقای نمکی در دولت گفت که قم دارد مثبت می‌شود، شاید پزشکانی در آنجا پیش بینی‌هایی هم داشتند که زودتر وارد شده است اما لازم بود که آزمایشگاه‌های ما اعلام می‌کردند و بعد ما می‌گفتیم. ما همان روز چهارشنبه که فردای اعلام آقای نمکی بود در جلسه هیئت دولت این موضوع را با خبرنگاران مطرح کردیم و این در حالی بود که هنوز چند روز به انتخابات مانده بود و ما حتی به کرونای بنفش متهم شدیم!یعنی اینکه چرا نزدیک انتخابات این موضوع را اعلام کردیم.

او درباره اینکه آیا هواپیمایی ماهان پروازهای خود را به چین ادامه داد یا خیر،خاطر نشان کرد: ما از جمعه‌ای که تصمیم گرفتیم دیگر پروازها به چین ادامه پیدا نکند تا سه شنبه‌ای که آخرین ایرانیانی که علاقه مند بودند به کشور برگردند، پروازهای چین را ادامه دادیم .

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هواپیمایی ماهان هم یکی از تمیزترین سرویس‌های هوایی کشور است، افزود:اما بعد که آخرین ایرانیان به کشور بازگشتند ما دیگر پروازها را قطع کردیم و آنچه که بعد از آن انجام شد بردن کالاها و بحث هواپیمای باری بود نه مسافر. تمام مسائل مربوط به پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شد و صرفا کالاها جابجا شدند؛بنابراین اصلا پروازی بعد از آن به چین انجام نشد.

ربیعی خاطر نشان کرد: از همه هنرمندان، سازمان های مردم نهاد می خواهم به میدان بیایند تا به آسانی از این مرحله سخت عبور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوران صالح زاده
۲۰:۱۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
نمیدونم ماخانوار نیستیم یا ایرانی نیستیم شایدم هردوش یه خانواده چهار نفره دارم شغلم رانندگی کامیونه اونم پاره وقت خونه ندارم ماشینم ندارم نه بسته حمایتی نه بیمه سلامت نه یارانه معیشتی نه سهام عدالت هیییییچی نگرفتم یعنی ندادن تابگیرم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
یارانه به ماهم که ندادن شغلمنوهم وانتی دورگرد الایک ماه که بیکاریم به خاطرکرونا
Iran (Islamic Republic of)
بهرام علي نیک پی
۱۹:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
باسلام، ماهم از بابت اقتصادی ضعیف اندر ضعیف پس چطوری اون 600 تومن را بهم تعلق نگرفته لطف کنید اقدام نمایید از اقداماتتان متشکرم والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
یارانه رو بکی دادید من یک زن سر پرستم با دوتا بچه
بیکار و مستأجر حتی بیمه هم نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
اخه این یارانه به کی دادید من خودم جز 45 تومان درامد دیگهایی ندارم به پولدار دادید که راحت باشند و نا راحت نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من راننده تاکسی درون شهری هستم یکماه ازاین بیماری لطمه خوردیم و هیچ کمکی از دولت ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام کدوم پول؟! به کی دادن؟ پدر من کارگرساختمانی هست چیزی گیرش نیومده، همه کارا هم تعطیل شده، خودمم خودسرپرستم کو پول؟ مردم فقط گشنگی میکشن، با سیلی صورتشون سرخ نگه میدارن
Iran (Islamic Republic of)
علیمحمد کرمی
۰۸:۴۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من واقعا نمیدونم این پول رو برای کی واریز کردن من با یه خونواده 6 نفره با بیکاری با کارگری ک الان ب خاطر کرونا اونم دیگه نیس باید چیکار کنم زندگی خرج داره زندگی خیلی سخت شده کسی ک وضع مالی خوبی داره هیچ وقت درک نمیکنه..
کجا باید اعتراض کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ج
۰۸:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۰۸:۱۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام دولت پول به سرمایه دارها ميده نه کارگربدبخت بیچاره من چندبار رفتم عابربانک چیزی ندادن به من کارگر ساختمانی بیکاربااین مرض کرونا کی اصلا بفکر کارگر بدبخته
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۷:۳۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من چند سال بیکار هستم شرایط خوبی هم ندارم، بیمه رایگان سلامت داشتم سال گذشته همین چند ماه پیش رفتم برای تمدید دفترچه بیمه سلامت، تمدید نکردند؟ گفتند دفترچه بیمه رایگان سلامت شامل حال شما نیست؟!!! الان یا این شرایط اقتصادی و اوضاع شخصی با 48 سال سن دفترچه بیمه سلامت ندارم! ممنون و تشکر ار مسولین دولت تدبیر و امید تا این حد به فکر قشر ضعیف جامعه هستند !!!
France
محمد
۰۳:۲۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
من سه تا بچه دارم کارگر بار بری هستم ۲۵ روزه بیکارم کرایه خونم عقب افتاده پول نداریم بریم نون بخریم یعنی من درماه ۱۲۰۰ بیشتر کار نمیکرم بخدا موندم از کجا .بیاریم پس چرا به من کارگر که هیچ بیمه حقوق ثابت ندارم چرا ندادن دروغ نگید.خواهشن...دروغ گوید شما.
Iran (Islamic Republic of)
کریم میلانی
۰۲:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
نه حقوق ثابت دارم و نه بیمه هستم و مستاجر هستم و درامدی ندارم و کلی بدهی دارم و کرونا باعث شد اخر سال نتونم کار کنم چرا به من هیچی تعلق نگرفته شما را نفرین باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
تاجیک
۲۱:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
لطف کنید بگید دقیقا به کیا پرداخت کردید .من هم بیکار و هم بیماری خاص دارم .تاجیک
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۸:۵۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
آخه این چه وضعیتی چیزی واریز نشده که اعلام میکنن حتی برای من تحت نظر بهزیستی هستم چیزی واریزی نشده و شب عید شرمنده خانواده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
سیدی
۱۸:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
این‌وامو‌به‌کیا‌میدن‌نکنه‌خودشون‌برمیدارن‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
ای بابا به ما که کسی چیزی نداد واقعا برای مسئولین متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
هیچ پولی واریز نکردید و فقط حرف زدید ای کاش فقط صوت نبودید عمل میکردید چون مردم نمیتونن حرفشون رو بگن و فقط میگین پرداخت شد حالا کی خدا عالمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمدی
۱۶:۱۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام میشه بگن ب کیا دادن من ک بیکارم نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
کو؟؟؟ماکه ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
اگه اینکه شمابامردم رو راست میبودید اینطوری جاده ها پرازمسافر نمیشد.
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۴:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
همه مردم گرفتارند اگر قصد کمک دارین باید زودتر بدین یعنی چی به یکی بدین به یکی ندین
Iran (Islamic Republic of)
امیر سجاد یادگاری
۱۴:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام
لطفا،بگید به کدوم سایت برای ثبت نام باید مراجعه کنیم بابا ما صدامون رو چجوری باید به گوش برسونیم واقعا به مشکل خوردیم فقط یک روزنامه نگار زنگ زد و دوتا سوال بی مورد پرسید من برای چندمین بار پیام میزارم لطفا پیگیری کنید و بجای نوشتن خبرهایی که دادیم به چند نفر بگید کجا و چطدری ثبت نام کنیم.
آخرین اخبار