مشهدالحسین در حلب نماد مظلومیت اهل بیت (ع)

کارشناس ارشد رسانه با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش روایتی خواندنی از منطقه مشهد الحسین حلب منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عابدینی کارشناس ارشد رسانه با انتشار پستی در اینستاگرام، از حضورش در منطقه مشهد الحسین حلب خبر داد و این منطقه را نماد مظلومیت اهل بیت (ع) معرفی کرد.

او اطلاعاتی را از معبد «مارت مروثا» که در آن کاروان اسیران کربلا شب را سپری کردند و چگونگی تبدیل شدن این معبد به مکانی مقدس برای سوگواری در مصائب شیعیان را منتشر کرد.


بیشتر بخوانید: ویدیوئی از دلتنگی زائر کربلا در حرم امام حسین (ع)


در ادامه متن و پست منتشر شده توسط عابدینی را مشاهده می‌کنید:

" مشهد الحسین (ع) یا مسجد النقطه در حلب یادآور خاطرۀ جانکاهی در تاریخ تشیع است. جایی که نمادی از مظلومیت اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین است.
کاروان دل شکسته کربلا را شبانه در کنار معبد "مارت مروثا " نگه می‌دارند تا نگهبانان بیاسایند. راهبی که در آن دیر بود با پرداخت مبلغی به نگهبانان قافله، سر مبارک امام حسین (ع) را بر صخره‌ای درداخل دیر قرار داد. او تا سپیده دم در کنار سرمقدس بیدار ماند. هنگام طلوع آفتاب که سر مقدس را برداشتند، چند قطره‌ای خون بر این صخره جاری شده بود.
این مکان از ان پس، کعبه موحدان عاشقی شد که برای سوگواری برمصائب اهل بیت در ان گرد می‌ایند.
منطقه مشهد الحسین (ع) اکنون به " حیّ الانصاری " مشهور است. ارتباط زنده با شبکه خبر و بخش خبری ۲۱، هشتم اسفند ۹۸ از این منطقه برقرار شد.
توفیق رفیق راه شد تا بین دو ارتباط تصویری، نمازم در مشهد الحسین (ع) اقامه شود. جایی که شماری از مدافعان حرم در صدد برپایی مراسم ویژه برای شهیدان مقاومت اسلامی بودند. مجاهدانی که گرچه از ملیت‌ها، نژاد‌ها و زبان‌های گوناگونند، اما همه چشم انتظار دمیدن خورشید حقیقتند.
خون سیدالشهدا پس از ۱۴ قرن همچنان بر تارک تاریخ می‌درخشد وندای حمایت از حق را برای همه نسل‌ها در هر کوی و برزن طنین انداز می‌کند تا زمینه ساز حکومت جهانی موحدان شود. ان شاءالله "

روایت خواندنی حسن عابدینی از منطقه مشهد الحسین حلب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
السلامن علیک یا ابا عبدالله الحسین