استرداد مجرمان خارجی به کشورهایشان در پی ازدحام جمعیت در زندان‌های سوئد

در پی ازدحام جمعیت در زندان‌های سوئد، مجرمان خارجی به کشور‌های خودشان بازگردانده می‌شوند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت سوئد در نظر دارد به منظور کاهش ازدحام در زندان‌های این کشور، مجرمان خارجی را به کشور خودشان بازگرداند.

اوضاع در نظام زندان‌های سوئد بحرانی است. بسیاری از زندانیان مجبورند سلول خود را با چند زندانی دیگر تقسیم کنند و صد‌ها تن دیگر در نوبت هستند تا دوره محکومیت خود را در زندان‌های بسیار شلوغ سوئد سپری کنند.

مقامات سوئدی اعلام کردند ازدحام در زندان‌های شلوغ این کشور باعث شده میزان تنش و ضرب و جرح میان زندانیان افزایش یابد. به همین منظور آنها در نظر دارند زندانیان خارجی را که ۳۰ درصد محکومین در این کشور را تشکیل می‌دهند به کشور خودشان بازگردانند.

میکائیل دامبرگ، از نمایندگان سوسیالیست سوئد ضمن مطرح کردن این پیشنهاد، خواستار تغییر قوانین اتحادیه اروپا در مورد اجرای احکام زندان است که پیش از این در سال ۲۰۱۵ تصویب شده بود.

این مقام از سایر کشور‌های اروپایی به خصوص لهستان، لیتوانی و رومانی خواست شرایط در زندان‌های خود را بهبود بخشند تا روند بازگرداندن زندانیان به کشور‌های خودشان اجرا شود.

سازمان زندان‌های سوئد اعلام کرده است از اول اکتبر سال ۲۰۱۸ در مجموع نام ۴۳۹۳ محکوم در زندان‌های این کشور ثبت شده‌اند. حدود ۱۳۱۹ یا ۳۰ درصد از آن‌ها فاقد تابعیت سوئد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار