مهم‌ترین خبر‌های فروردین ۱۳۹۸؛

از سفر عمران خان به تهران تا آتش سوزی نوتردام

در این بسته خبرری مهم‌ترین اخبار سیاست خارجی فروردین ۱۳۹۸ را خواهید خواند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری مهم ترین اخبار حوزه سیاسی خارجی را در فروردین ۱۳۹۸ خواهید خواند.


آمادگی ایران برای همکاری با پاکستان در عرصه‌های اطلاعاتی و امنیتی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی  در جاده اوماره به گوادر که منجر به جانباختن ١٤ تن از نیرو‌های نظامی و امنیتی پاکستان شد را به شدت محکوم و با دولت، مردم و ارتش پاکستان ابراز همدردی کرد.

سید عباس موسوی همچنین تروریسم را پدیده شومی خواند که جز با همکاری همه جانبه کشور‌هایی که قربانی آن هستند از بین نخواهد رفت.

او همچنین اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دولت برادر و همسایه پاکستان در تمام عرصه‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی برای مبارزه با تروریسم اعلام می‌نماید.

از سفر عمران به تهران تا آتشسوزی نوتردام


آغار به کاربهرام قاسمی به عنوان سفیر کشورمان در پاریس
 بهرام قاسمی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر کشورمان در فرانسه وارد پاریس شد.

گفتنی است، بهرام قاسمی پیش از انتخاب به عنوان سفیر کشورمان در پاریس از خرداد ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۸ به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه فعالیت می‌کرد.

از سفر عمران به تهران تا آتشسوزی نوتردام


عمران خان: اهمیت فراوانی برای روابط با ایران قائل هستیم

عمران خان در دیدار  با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.

او همچنین با حائز اهمیت دانستن سفر خود به تهران، نسبت به گسترش و تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر کشورمان هم در این دیدار نیز ضمن برشمردن موضوعات قابل بحث و زمینه‌های مختلف قابل طرح و تبادل نظر، در سفر ۲ روزه نخست وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد که دیدار عمران خان به عنوان نخستین سفر رسمی او به ایران در مقام نخست وزیری، بتواند برای ارتقای روابط فی مابین مثمر ثمر باشد.


ظریف: ترکیه نخستین کشوری بود که کمک‌های خود را به ایران ارسال کرد

 محمدجواد ظریف که به منظور گفت وگو و رایزنی با مقامات ترکیه، در فروردین ماه به این کشور سفر کرد و با همتای ترک خود دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تسلیت به خاطر خسارات جانی و مالی بر اثر وقوع سیل در کشورمان، اعلام کرد که ترکیه اولین کشوری بود که کمک‌های خود را ارسال کرد و آمادگی دارد کمک‌های بیشتری را به ایران ارسال کند.

وزیر خارجه ترکیه هم بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد بر مواضع خود در این زمینه ایستاده ایم و از برادرانمان در ایران حمایت می‌کنیم. خوشحالیم که سطح روابط دو کشور سطح بسیار خوبی است. ما نیازمند افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی بیشتر با یکدیگر هستیم. ما در زمینه همکاری‌های امنیتی، مرزی و مقابله با تروریسم اهتمام جدی داریم.

از سفر عمران به تهران تا آتشسوزی نوتردام


معرفی مزیت‌های ترانزیتی و حمل ونقلی ایران در بیست ومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی روسیه

شرکت راه آهن حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران به همراه چهار شرکت پشتیبانی حمل و نقل ریلی ایران با برپایی غرفه در نمایشگاه حمل و نقل بین المللی روسیه ۲۰۱۹ شرکت کردند.
در این نمایشگاه که به مدت دو روز ۲۶ لغایت ۲۸ فروردین ماه در مسکو دایر بود شرکت‌های حمل و نقلی از بیش از ۲۰ کشور آخرین دستاورد‌ها و مزیت‌های حمل و نقلی خود را به نمایش می‌گذارند.


زیارت  ظریف از حرم حضرت زینب (س)

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که فروردین ماه در صدر هیاتی به دمشق سفر کرده بود، از سوی فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه مورد استقبال قرار گرفت.

ظریف و همراهان با حضور در زینبیه دمشق بارگاه حضرت زینب سلام الله علی‌ها را زیارت کردند.


بعیدی نژاد: آتش سوزی نتردام روزی غم انگیز برای فرانسه و سراسر جهان را رقم زد

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در انگلیس در پیامی توئیتری نوشت: فروریختن بخشی از کلیسای ناتردام، نماد تاریخ و معماری پاریس و بنای تاریخی به عنوان نمادی از شاهکار ویکتور هوگو، باور نکردنی است. یک روز غم انگیز برای فرانسه و دوستداران هنر در سراسر جهان شکل گرفت.

از سفر عمران به تهران تا آتشسوزی نوتردام


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار