گفت‌وگوی وزرای اقتصاد و خزانه داری ژاپن و آمریکا درباره شیوع ویروس کرونا

وزرای اقتصاد و خزانه داری ژاپن و آمریکا بر محافظت از اقتصاد خود در برابر خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تارو آسو، وزیر اقتصاد ژاپن در گفت‌وگوی تلفنی با استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر آمادگی خود را برای اتخاذ "همه اقدامات متناسب" جهت محافظت از اقتصاد خود در برابر خطرات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا اعلام کردند.

آسو اظهار کرد هر دو طرف توکیو و واشنگتن توافق کرده اند تا همکاری‌ها با اعضای گروه هفت را برای جلوگیری از رکود اقتصادی در سایه شیو ع ویروس کرونا ارتقا دهند.

این مقام ژاپنی از اظهارنظر درباره نوسانات ارزی و بورس خودداری کرد.

پیش از این شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز بر همکاری آمریکا و ژاپن برای غلبه بر ویروس کرونا تایید کرده بود.

پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) روز یکشنبه اعلام کرد حداقل ۷۰۰ بیلیون دلار اوراق قرضه برای ثبات بازار‌های مالی خریداری خواهد کرد و نرخ بهره را به صفر درصد کاهش داد، شاخص‌های بورس نزولی شد.

بانک‌های مرکزی آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزلند اعلام کردند تسهیل مالی وسیع اخیر نیز نتوانست نگرانی سرمایه‌گذاران را از بین ببرد. این اقدام فدرال رزرو که قبل از جلسات معمول روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه صورت گرفت و پس از اعلام وضعیت اورژانسی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود نگرانی سرمایه‌گذاران را برانگیخت.

در همین حال نیویورک تایمز پیش از این نوشته بود: شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا به فعالیت سینماها، صنایع تفریحی و سرگرمی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی پایان داده و بخش عمده اقتصاد آمریکا به طور بی سابقه‌ای متوقف شده است و ماه‌ها همین گونه باقی خواهد ماند. صاحبان شرکت‌ها و مشاغل در آمریکا برای اینکه دوام بیاورند نیاز به کمک دولت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار