استاندار ایلام عنوان کرد؛

آخرین آمار کرونا در استان ایلام تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی

استاندار ایلام از آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز از ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندارایلام امروز سه شنبه ۲۷ اسفند ماه در هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و مسئولان و صدا و سیما و اصحاب رسانه و مجموعه عوامل دست اندر کار بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی همه مردم استان تاکید کرد و گفت: مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا لازم الاجرا و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

او ادامه داد:آخرین آمار کرونا در استان تا ساعت ۱۰ امروز ۱۱۰ مبتلا و ۸ فوتی، بالاترین آمار مبتلا در شهرستان‌های ایلام با ۵۴ نفر، ایوان با ۲۵ نفر و مهران با ۱۳ نفر است با این حال وضعیت ایوان در دو سه روز گذشته کنترل شده، اما آمار مهران در حال افزایش است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد:آمار دیگر شهرستان ها؛ دره شهر ۵ نفر، آبدانان ۵ نفر، دهلران ۴ نفر، چرداول ۲ نفر، بدره ۱ نفرملکشاهی ۱ نفر و سیروان موردی نداشته است.

او اظهار کرد:تاکنون ۷۷ هزار تب سنجی در مبادی ورودی استان انجام شده و ۱۴ نفر مشکوک به کرونا بوده که قرنطینه شده اند.

استاندار ایلام افزود:تمامی مبادی ورودی استان بایست با جدیت و شدت بیشتر با محوریت هلال احمر و کمک دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاری نیروی انتظامی و نظارت مستقیم فرمانداران با تب سنجی کنترل شود و افراد مشکوک یا قرنطینه شوند یا بازگشت داده شوند.

او یادآور شد:مردم استان در طرح غربالگری سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند مشارکت استان تاکنون در این سامانه قریب ۵۰ هزار نفر بوده که این میزان بسیار کم است.

استاندار ایلام بیان کرد:برای ثبت نام در سامانه سلامت همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها بسیج شوند مردم استان می توانند با دو هفته در خانه ماندن در کنترل بیماری کرونا به ما کمک کنند.

او اضافه کرد:سامانه توزیع کالا در استان طراحی می‌شود و درب خانه‌ها نیازمندی‌ها به مردم داده می‌شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد:از مراجعه حضوری به بانک‌ها جلوگیری شود و اغلب خدمات بصورت الکترونیکی ارائه شود.

او گفت:هر کارگاهی در ارتباط با تهیه مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی تا مجوز حوزه بهداشت و درمان نگیرند حق فعالیت و تولید و توزیع ندارند و در این شرایط همه دستگاه‌ها موظف هستند به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کنند.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد مؤیدی
۰۳:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
-مردم شهر متأسفانه حفظ فاصله رعایت نمی‌کنند
-بیشتر جوانان با توجه به اینکه گفته اند جوانان کرونا نمی گیرند ویا کرونا را سبک رد میکنند لذا علاوه براینکه فاصله رعایت نمی‌کنند بلکه به کلی ماسک را کنار گذاشته اند
- در مورد خرید اجناس مشکل اساسی و شاید راهی بزرگ برای آوردن یا انتقال کرونا به خانه هاست ممکن است اجناس خواروبار وهرانچه در قفسه‌ها چیده شدن آلوده باشند صاحب مغازه خودش ناقل و حین بده بستان انتقالی صورت پذیرد لذا مردم در این خصوص نیاز به آموزش دقیق را دارا میباشند شاید روش خرید با آموزش عملی ویدئو یی مکرر روتین وار و مدام از طریق تلویزیون کار کشا باشد